دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه ۳۰ هزار بسته معیشتی قبل از رمضان امسال در بین نیازمندان و اقشار محروم توزیع شد گفت: در طول ماه رمضان نیز روزانه ۶۰۰ پرس افطاری ساده تهیه و در محلات هدف توزیع می شود.
کد خبر: ۹۶۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 08 May 2021

به گزارش تابناک قم، علیرضا شاهپری در میزگرد خبری «نقش گروه های جهادی در کمک‌های مومنانه» که به مناسبت هفدهم اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد اظهار کرد: بعد از انتخابات سال ۹۸ و با شیوع بیماری کرونا در استان قم نیروهای جهادی بسیج دانشجویی، قرارگاه شهید قاسمی را با حضور ۳۲ گروه جهادی تشکیل داده و در حوزه های مختلف تقسیم کار کردند.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا اطلاعات مردم از این ویروس بسیار ضعیف بود؛ جمعی از دانشجویان با بهره‌گیری از مقالات علمی در خصوص این ویروس تحقیق کرده و اطلاعات صحیح در این موضوع را استخراج کردند.

دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی گفت: جمعی از دانشجویان نیز به سامانه ۴۰۳۰ پیوسته و به کمک مجموعه درمان رفتند و برخی دوستان در مساجد و اماکن محوری کرونا را به درستی برای مردم تبیین کردند تا ترس کاذب مردم از این ویروس برطرف شود.

شاهپری با تاکید بر اینکه گروه های جهادی دانشجویی از عوامل محوری در تولید ماسک بودند، بیان کرد: بسیج دانشجویی استان قم بالغ بر ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار ماسک تولید کرد، بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده توسط گروه جهادی دانشگاه آزاد تولید شد و بیش از ۲۰۰ هزار دستکش و ۱۰۰ هزار گان نیز به همت گروه های دانشجویی تولید شد تا کشور در این زمینه دچار بحران نشود.

وی با اشاره به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش همدلی گفت: در ابتدای رمضان سال قبل که کمک مومنانه مطرح شد فعالیت قرارگاه وارد فاز جدید شد که در مرحله نخست یک هزار بسته معیشتی قبل از ماه رمضان و یک هزار بسته دیگر در عید فطر در سطح استان قم توزیع شد.  

دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی افزود: گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان متشکل از جهادگران برادر و خواهر در روستاهای دهستان قنوات حضور یافته و برای دانش آموزانی که وسائل آموزشی مناسب نداشتند تدریس کردند.

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی طرح های مختلفی همچون دندانپزشکی و ویزیت رایگان را در مناطق محروم قم انجام دادند و این کارها تا پایان سال ادامه داشت و آخرین کار در سال قبل تهیه و توزیع۳۰ هزار بسته معیشتی بود که قبل از رمضان امسال توزیع شد. در طول ماه رمضان نیز روزانه ۶۰۰ پرس افطاری ساده تهیه و در محلات هدف توزیع می شود.

شاهپری در پایان با اشاره به اینکه نیروهای جهادی به دنبال رفع دغدغه مردم هستند، خاطرنشان کرد: ولی برخی مسؤولان پای کار نیستند، کشور ما مدیران انقلابی و جهادی نیاز دارد تا بتوانیم با کمک هم کارهای بر زمین مانده را با روحیه جهادی پیش ببریم. گروه های جهادی نقاطی را که دشمن هدف قرار داده شناسایی می کنند و در آن نقطه مقابل دشمن می ایستند. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار