مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به تسهیلات ویژه دولت برای نوسازی بافت های فرسوده گفت: هیچ محدودیتی برای ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده در مناطق مختلف این استان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۶۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 08 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالله بهادری اظهار داشت: نزدیک به یک هزار و ۱۶۰ هکتار بافت فرسوده در شهرهای ایلام، آبدانان، ایوان، دره شهر، ارکواز ملکشاهی، سرابله، مهران، دهلران، چوار، زرنه، لومار، دلگشا، آسمان آباد، بدره شناسایی شده است.

وی افزود: ثبت نام و استفاده از تسهیلات بافت فرسوده ۲ نوع است که دسته اول شامل شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که متقاضیان می توانند با سپرده گذاری در بازه زمانی یکساله تسهیلات ۶۰۰ میلیون ریالی با سود هشت درصدی را دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: متقاضیان دسته دوم دریافت تسهیلات احیای بافت های فرسوده نیز می توانند با تشکیل پرونده در این اداره کل علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی پروانه طرح تفصیلی از سوی شهرداری ایلام از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی با سود ۱۸ درصد استفاده کنند.

بهادری یادآور شد: نحوه پرداخت هر قسط تسهیلات در این مرحله منوط به پیشرفت ۲۵ درصدی نوسازی و احیای بافت فرسوده است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ثبت نام تسهیلات بافت فرسوده در ایلام وجود ندارد و سهمیه در این خصوص حذف شده است، اضافه کرد: مردم و نهادهای عمومی به عنوان سه ضلع بازآفرینی شهری هستند که با همکاری بین این سه ضلع می توان برنامه های باز آفرینی شهری را به بهترین نحو ممکن اجرایی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از نوسازی ۱۹۸ واحد از بافت های فرسوده استان ایلام در سال گذشته خبر داد و گفت: این واحدها با هدف نوسازی بافت های فرسوده و مقاوم سازی ساختمان ها در برابر حوادث طبیعی با استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری در سال گذشته در قالب ۵۸ پروژه احداث شد.

وی اظهار داشت: منافع توانمندسازی و ایمن سازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی شامل حال تمام مردم شهر می شود و مردم باید در زمینه نوسازی بافت های فرسوده مشارکت و همراهی بیشتری داشته باشند./م

بیشتر بخوانید :

بارآفرینی 473 هکتار از محدوده سکونتگاه های غیر رسمی ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار