رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز اطمینان درباره دیدار با همتای روس خود اعلام کرد هنوز زمان و مکان خاصی برای برگزاری این نشست تعیین نشده است.
کد خبر: ۹۶۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 08 May 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه ابراز اطمینان کرد که جلسه‌ای حضوری با ولادیمیر پوتین، همتای روس، خود ترتیب خواهد داد.

او در این باره گفت: «من اطمینان دارم که این جلسه را برگزار خواهیم کرد. هنوز زمان و مکان خاصی مشخص نشده و در حال کار روی آن هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا  در پاسخ به این سوال که آیا اوضاع در مرز‌های روسیه و اوکراین بر تصمیم او برای برگزاری اجلاس تأثیر دارد یا خیر، گفت: «این موضوع روی تمایل من برای برگزاری این جلسه تأثیری نخواهد داشت.»

بایدن در ادامه بیان کرد: «او (پوتین) قبل از این (در مرز روسیه و اوکراین) نیرو‌های بیشتری مستقر کرده بود. اما اکنون این نیرو‌ها در حال عقب‌نشینی هستند.»

در ۱۳ آوریل، بایدن در یک گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود پیشنهاد یک نشست حضوری در یک کشور سوم را داده بود. سپس او اعلام کرد جلسه پیشنهادی قرار است تابستان امسال در اروپا برگزار شود. پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفته بود که اقدامات خصمانه آمریکا در قبال روسیه، وضع تصمیم گیری درباره دیدار با بایدن را پیچیده می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار