نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی:
تابناک- نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز مخالفت با احداث منطقه آزاد بوشهر گفت: مناطق آزاد کشور تاکنون نتایج موفقی نداشته‌اند.
کد خبر: ۹۶۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 08 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، ابراهیم رضایی در یازدهمین گزارش ماهانه خود در مورد سوالی با موضوع تصویب منطقه آزاد بوشهر اظهار داشت: به طور کلی با منطقه آزاد بوشهر مخالفیم چراکه برخلاف مصالح جامعه و مصالح اکثریت قریب به اتفاق مردم استان و کشور است.

وی با اشاره به اینکه فقط افراد محدود و مطرود و ثروتمندی از مزایای این منطقه بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: این منطقه فقط به نفع یک جمعیت کمتر از یک درصد است که پراشتها هستند و منافع خود را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مناطق آزاد به محلی برای قاچاق و رانت و فساد تبدیل شده‌اند، افزود: این مناطق هیچ توفیقی در توسعه تولید نداشته‌اند و محلی برای واردات بی‌رویه و قاچاق شده است.

وی با بیان اینکه احداث منطقه آزاد برای توسعه اشتغال فریبی بیش نیست، تصریح کرد: با هر شغلی که در این مناطق ایجاد شود، ١٠ شغل از بین خواهد رفت.

رضایی عدم شفافیت را از دیگر ضعف‌های مناطق آزاد دانست و تاکید کرد: طبق برخی آمارها سهم این مناطق در صادرات غیرنفتی کمتر از دو درصد است .

وی با اشاره به اینکه برخی افراد اسپانسر تصویب منطقه آزاد بوشهر هستند گفت: در سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان بوشهر در مورد معایب مناطق آزاد توضیح دادیم ولی بدون توجه به نظر مردم و با فشار یا هزینه برخی افراد شاهد تصویب آن هستیم.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر باعث گسترش زمین‌خواری، دلالی، گرانی زمین و مسکن، رانت‌خواری و فساد می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار