نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دفاع از قدس شریف و ملت مسلمان فلسطین از جمله مهمترین وظایف تمامی آزادی خواهان جهان، مسلمانان و ملت بزرگ ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۶۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 07 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود:آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۵۸ توسط امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامیده شد و هرساله بر شکوه و عظمت آن افزوده‌ شده‌ است.
وی ادامه داد: روز قدس یک روز بین المللی است و امام راحل در این روز مسلمانان جهان را برای کمک به ستمدیدگان، آزادی خواهی، حق طلبی و مقابله با ستمکاران تاریخ، رژیم صهیونیسیتی و حامیان آنان بسیج کرده‌است.
وی افزود: مسلمانان جهان تازمانی که قدس شریف، ملت مظلوم فلسطین و منطقه از دست رژیم صهیونیستی و حامیان آنان رها نشوند، آرام نمی نشینند.
امام جمعه اراک ادامه داد: رژیم صهیونیستی حدود ۶۷ سال است که ملت فلسطین را به خاک سیاه نشانده و ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور را در کشورهای دیگر آواره کرده ‌است.
وی یادآورشد: منطقه غرب آسیا تا زمانی که این غده سرطانی در منطقه وجود داشته باشد، روی خوش به خود نخواهد دید.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: امام راحل(ره) با اعلام آخرین روز ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، راه را برای مقابله با این غده سرطانی در منطقه هموار کرده‌ است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ایران اسلامی با وجود برخی مشکلات و شیوع کووید ۱۹ در کشور امتحان بزرگی را پیش روی دارند و با حضور حداکثری در انتخابات پیروز هستند.
وی افزود: انتخابات در سخت ترین شرایط حتی در دوران دفاع مقدس نیز برگزار شده و مردم ایران اسلامی همواره با حضور حداکثری وظیفه خود را در برابر انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند.
وی یادآورشد: با توجه به فروکش کردن موج چهارم شیوع کرونا در کشور و استان مرکزی نیاز است مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از شیوع موج پنجم جلوگیری کنند.
گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مطهری، سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهدای مقاومت و سلامت، برگزاری نماز عید فطر در روز پنجشنبه در مصلی اراک و صرفه جویی در مصرف آب و برق از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه اراک بود.
مراسم اهتزاز پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم اسرائیل با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار استان مرکزی به صورت نمادین مقابل مصلی اراک برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار