سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس، در خصوص نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها گفت: در جریان بررسی صلاحیت‌ها افرادی از همه جریان‌های سیاسی صلاحیتشان احراز نشده که این افراد بهتر است به جای جوسازی سیاسی، بر اساس قانون عمل و موضوع را از طریق مراجع قانونی دنبال کنند.
کد خبر: ۹۶۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 07 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مجید فروردین درباره سازوکار معرفی افراد به عنوان نامزدهای انتخاباتی جریان اصولگرایی گفت: دو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس برای انتخابات آتی شوراها لیست مشترک ارائه خواهند کرد.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: برای انتخابات شوراها بین این دو گروه یک شورای مشترک تشکیل شده است که نامزدهای انتخاباتی را که حضور دارند مورد بررسی قرار می دهند و در نهایت به جمع‌بندی خواهند رسید.
وی ادامه داد: در مرحله نخست از تمام کسانی که نامزد حضور در لیست بوده‌اند درخواست کرده‌ایم که سوابق خود را در اختیار شورای مشترک قرار دهند که تاکنون سوابق تعداد قابل توجهی بررسی شده و با تعدادی از افراد نیز مصاحبه صورت گرفته است.

 

راهکارهای تقویت مشارکت انتخاباتی


سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات آتی گفت:‌ هرچه بگو و مگوهای سیاسی و وجود اختلاف بین ارکان دولتی و غیر دولتی در جامعه کمتر باشد کمک به آرامش روانی مردم خواهد بود و مردم با آسودگی خاطر بیشتر و بهتر در صحنه انتخابات حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام و تصمیم در مقطع کنونی این است که دولت در فرصت باقیمانده تا انتخابات، وضعیت اقتصادی را تثبیت کند.
فروردین بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف رای گیری که در برخی دیگر کشورها نیز تجربه شده از جمله رای گیری الکترونیکی، رای گیری پستی و همچنین افزایش تعداد شعب و صندوق‌های رای زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرد.
این فعال سیاسی افزود: رسانه‌ها نیز وظیفه دارند که این مساله را به جامعه و مردم منتقل کنند که حضور و مشارکت آنها در انتخابات و یک انتخاب درست تا چه میزان می‌تواند در سرنوشت آنها اثرگذار باشد.
وی گفت:با توجه به اینکه شوراهای شهر به ویژه در کلانشهرها بودجه قابل توجهی را در اختیار دارند، قطعا اگر مدیریت این بودجه به دست افراد توانمند، متخصص، متعهد و دلسوز سپرده شود از آن به درستی و در جهت منافع مردم و شهر استفاده می‌شود.

اعتراض به عدم احراز صلاحیت‌ها از طریق مراجع قانونی دنبال شود


سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس، در خصوص نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها گفت: در جریان بررسی صلاحیت‌ها افرادی از همه جریان‌های سیاسی صلاحیتشان احراز نشده که این افراد بهتر است به جای جوسازی سیاسی، بر اساس قانون عمل و موضوع را از طریق مراجع قانونی دنبال کنند.
پیش از این، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان گفته است: از مجموع سه هزار و ۲۶۸ نفر داوطلب شوراهای اسلامی ۱۱۵ شهر فارس پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان ها ، صلاحیت یک هزار و ۸۵۰ نفر تایید شده و صلاحیت یک هزار و ۱۸۷ نفر هم احراز نشده است.
سید احمد احمدی‌زاده افزوده است: در مقطع ثبت نام داوطلبان نیز تعداد آنها در چند شهر کوچک استان و ۱۲۲ روستا به حد نصاب مورد نیاز برای برگزاری انتخابات نرسید که به جز موارد انصرافی، در بحث رد صلاحیت‌ها به دنبال رایزنی برای افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده هستیم.
روح الله نجابت رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان فارس نیز پنجشنبه نهم اردیبهشت‌ماه جاری با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در فارس توسط هیات اجرایی و حدود ۳۰۰ نفر نیز توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند گفت: شرعا بر خود حرام می دانم که در بررسی صلاحیت افراد غیر از نگاه حرفه ای و تخصصی چیزی را دخیل کنم.
رئیس جبهه اصلاحات فارس یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری نیز با انتقاد از آنچه عملکرد هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان و ردّ گسترده اصلاح‌طلبان در شیراز و برخی شهرهای استان نامید، گفت:در شهر شیراز، هشت عضو اصلاح‌طلب شورای پنجم برای حضور در انتخابات شورای ششم ثبت‌نام کردند که صلاحیت هفت نفر را رد کرده‌اند.
ابراهیم صبوری به خبرنگاران گفت: ردّ صلاحیت‌ها در شیراز تنها به اعضای شورا محدود نبوده و تقریبا تمام اصلاح‌طلبان حزبی و غیرحزبی از امکان رقابت محروم شده‌اند.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار