مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان با اشاره به اختصاص شعب سیار پایش و رصد بازار سیمان در سراسر شهرهای استان گفت: هرگونه گرانفروشی در این رابطه برخورد شدید قانونی را برای متخلفان درپی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 07 May 2021

نعت الله بیرانوند به ضرورت کنترل قیمت‌ها در راستای دغدغه‌های مردم اشاره‌کرد و اظهارداشت: یکی از مهمترین کالاهایی که کنترل و پایش قیمت آن در دستور کار دستگاه‌های کاشف و ناظر قرار گرفته، مصالح ساختمانی به ویژه محصول سیمان است.

وی ادامه‌داد: برابر با اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، قیمت هر کیسه سیمان در بازار ۳۶۵ هزار ریال است و هرگونه گران فروشی در خصوص این محصول تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: بخش رسیدگی به قیمت‌ها در این اداره کل در صورت مشاهده هرگونه عرضه این کالا بیشتر از نرخ مصوب، مکلف به برخورد با متخلفان است.

بیرانوند با بیان اینکه رسالت اصلی تعزیرات حکومتی به موجب قانون رسیدگی به پرونده‌هایی است که افراد حقیقی و حقوقی گزارش می‌کنند تصریح‌کرد: این درحالی است که اتاق اصناف و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی نظارت، پایش و کنترل قیمت‌ها در بازار را برعهده دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان اضافه‌کرد: علاوه بر این نیز بر اساس آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی، ادارات کل استانی می‌توانند شعبی را به گشت سیار اختصاص دهند که به دستگاه‌های ناظر و کاشف تخلف در بازار کمک کنند.

وی یادآورشد: در استان خوزستان، تعزیرات حکومتی گشت‌های گسترده‌ای را در سراسر شهرستان‌ها اختصاص داده تا بر مراکز و واحدهای توزیع سیمان نظارت داشته باشند.

به گفته بیرانوند در عمده این گشت‌ها نیز نمایندگان اتاق اصناف و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت حضور دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان خاطرنشان‌کرد: تاکنون در نتیجه فعالیت گشت‌های سیار این اداره کل، مواردی از تخلفات در شبکه توزیع محصول سیمان مشاهده و صورتجلسه شده است.

بیرانوند با تاکید بر اینکه قطعا رسیدگی به تخلفات ثبت شده به صورت فوری انجام خواهد شد گفت: متخلفانی که به سود قانونی قانع نباشد و اقدام به گرانفروشی کنند؛ مشمول برخورد قاطع و بازدارنده قانونی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه به منظور کنترل قیمت‌ها، برخورد شدید دستگاه‌های کاشف و ناظر بر بازار در دستور کار قرار گرفته است گفت: در همین راستا هر پرونده‌ای مبنی بر تخلف واحد صنفی به شعب تعزیرات حکومتی واصل گردد در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با تاکید بر اینکه این رویه برابر با وظایف قانونی و شرعی ناظران بر بازار و در راستای تاکید استاندار خوزستان در رابطه با کنترل قیمت مصالح ساختمانی انجام می‌شود گفت: قطعا نظارت‌های شبانه روزی تعزیرات حکومتی برای همکاری در کنترل قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار