مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی
در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در خراسان جنوبی بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان آبگیری شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در خراسان جنوبی بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان آبگیری شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 07 May 2021
علیرضا نصرآبادی از پیشرفت 60 درصدی بزرگترین سازه آبخیزداری دهستان بانو خبر داد و افزود: در حالی که این سازه با پیشرفت 60 درصدی در حال ساخت است آبگیری شد و کشاورزان این منطقه را شاد کرد.
وی بیان کرد: این سازه آبخیزداری با حجم آبگیری 70 هزار مترمکعب، بزرگترین سازه آبخیزداری در حال اجرا در خراسان جنوبی است که با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی ساخته می‌شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گفتنی است سازه آبخیزداری دهستان لانو می‌تواند باعث افزایش دبی 7 قنات شود.
 
وی به مزایای این سازه اشاره کرد و یادآور شد: 7 آبادی با جمعیت یک هزار و 700 خانوار از روستا‌های پایین دست این سازه از مزایای اجرای این سازه آبخیزداری بهره‌مند می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار