شهردار سمنان در خصوص آخرین وضعیت مرمت کاروانسرای شاه‌عباسی گفت: مذاکرات نهایی و توافقات اولیه با دادگستری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان انجام و مقرر شد تا ۲ ماه دیگر کاروانسرا به صورت کامل تخلیه شود.
کد خبر: ۹۶۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 07 May 2021
 
شهردار سمنان: کاروانسرای شاه‌عباسی تا ۲ ماه دیگر کامل تخلیه می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان سید محمد ناظم‌رضوی ابراز داشت: طی جلساتی که در استانداری و با حضور استاندار سمنان برگزار شد، بین استانداری، دادگستری کل و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان توافقات اولیه انجام شد و در حال حاضر مراحل کارشناسی و تشریفات اولیه در حال انجام است.

وی افزود: توافقات انجام شده و ساختمان جایگزینی که قرار است از جانب شهرداری سمنان تامین شود باید مورد تایید قوه قضاییه و شورای اسلامی شهر قرار بگیرد که روند اداری و قانونی مقداری زمان‌بر است.

شهردار سمنان گفت: عملیات مرمت کاروانسرا به طور موقت متوقف شده است و زمانی که به صورت کامل تخلیه شود دوباره از سر گرفته می‌شود زیرا در حال حاضر الحاقات غیرضروی حذف شده و ادامه روند مرمت نیازمند تخلیه کامل ساختمان است.

به گزارش ایرنا، کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود که تا حدود ۶ ماه قبل به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد و آزادسازی آن از مطالبات ویژه مردم سمنان به شمار می رفت.

زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و در دومین روز از بهمن ٩٩، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری بهره‌برداری آن را به شهرداری سمنان صادر کرد.

استاندار سمنان اسفند گذشته با تاکید بر تسریع در روند مرمت و تغییر کاربری کاروانسرای عباسی این شهر گفته بود که اجرای این طرح مغایرتی با قانون ندارد و اجرای قانون نباید سبب تاخیر در اجرای مطالبات مردم درباره این بنای تاریخی شود.

علیرضا آشناگر در نشست بررسی وضعیت کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با بیان اینکه انتقال مالکیت کاوانسرا در تفاهم‌نامه شهرداری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان وجود ندارد ابراز داشت: سپردن یک بنای تاریخی به شهرداری به منظور بهره‌برداری، به معنای انتقال مالکیت نیست و مغایرتی با قانون ندارد.

وی افزود: آزاد شدن این اثر تاریخی از مطالبات مردمی است و اجرای قانون نباید سبب تاخیر در اجرای مطالبات مردمی ‌شود.

استاندار سمنان گفت: ساختمان اداره کل زندان‌ها بنایی خراب و خطرناک است و برای جان شهروندان خطر دارد، شهرداری بر اساس قانون می‌تواند به استناد رفع خطر این ساختمان را تخریب کند.

آشناگر گفت: هرچه سریع تر ساختمان فعلی اداره کل زندان ها و دادگاه انقلاب تخلیه شود و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار