معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان:
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 07 May 2021

به گزارش تابناک لرستان، " اسد عبدالهی" روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از کارهای خوبی که با پیگیری های همه جانبه صورت گرفت، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد است که این موضوع فرآیند طولانی را طی کرد.

 وی بیان کرد: ابتدا دولت پیشنهاد داده بود که هشت منطقه آزاد تجاری و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی در کشور ایجاد و مجلس شورای اسلامی دوره دهم این موضوع را تصویب اما شورای نگهبان ایراد گرفته بود ولی در نهایت در سال ۱۳۹۸ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد که بعد از پیگیری ها  در همین هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را تایید کرد. 

وی با اشاره به پیگیری‌های مدیریت ارشد استان اظهار داشت: از ابتدای امر مدیریت ارشد استان پیگیر بهترین مکان برای ایجاد این پروژه بود که محل شرکت پارسیلون سابق با ویژگی های خوبی که دارد انتخاب شد. 

 عبدالهی گفت: این مکان با نزدیکی به فرودگاه خرم‌آباد ،داشتن حدود پنج هکتار سوله، نیروگاه، چهار حلقه چاه، حدود ۲۲۰ هکتار زمین مناسب و نزدیکی به آزاد راه جنوب به مرکز است و در آینده در کنار راه آهن سراسری هم قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در خصوص مالکیت این پروژه گفت: با پیگیری‌های استاندار لرستان مالکیت این طرح در اختیار سه بانک و یک موسسه زیر مجموعه(موسسه آتیه دماوند) درآمده است. 

وی اضافه کرد: این مجموعه در سنوات گذشته براساس اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد که متاسفانه صلاحیت و اهلیت این کار را نداشته و پس از ورشکستگی، این مجموعه مجدد در اختیار استان قرار گرفت. 

عبدالهی افزود: پیش بینی می‌شود منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد با امکانات و زیرساخت‌های لازم و نزدیکی به مرکز استان و داشتن مزایای خاص مناطق ویژه اقتصادی، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و استقبال بخش‌ خصوصی و احداث کارخانجات و صنایع مختلف در این منطقه باشد. 

 وی درخصوص اقدامات انجام شده گفت: قبل از انکه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی دراید کارهای مطالعاتی این منطقه کامل انجام شده ، هیات مدیره آن تقریباً تشکیل شده و منتظر تایید نهایی این مصوبه توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بودیم که پیشنهاد می شود هم در داخل و هم در سطح ملی سرمایه‌گذارانی که تمایل به همکاری دارند باتوجه به ویژگی‌های خوب این منطقه مشارکت و سرمایه گذاری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار