در این دولت به دلیل اجرای اقتصاد لیبرالی، ارزش پول ملی به پایین‌ترین حد ممکن در طول تاریخ رسیده و از ارزش پول ملی افغانستان نیز پایین‌تر است.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 07 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، فرمانده سپاه بابلسر اظهار داشت:
انتخابات ۲۸ خرداد رقابت میان اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست، مردم تعصبی عمل نکنند
شکاف طبقاتی ۸ سال اخیر بی‌سابقه بود
رقابت اقتصاد انقلابی و لیبرالی برای انتخابات ریاست جمهوری

دکتر مصطفی بازوند در نشست با فرماندهان پایگاه‌های حوزه مقاومت بسیج محمد رسول‌الله(ص) بهنمیر با بیان اینکه تشکیلات و جبهه یک سنت الهی است، اظهار کرد: هدف اصلی طرح جبهه خرمشهرهای سپاه بابلسر، ایجاد یک تشکیلات، جبهه، کنار هم قرار دادن همه ارکان یک محل و دغدغه‌مند کردن آنها نسبت به محل خودشان است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، انتخابات میان جریانات سیاسی نیست و نباید ساده به آن نگاه کرد، افزود: ۲۸ خرداد، سرنوشت دو مکتب فکری در دنیا مشخص می‌شود.

فرمانده سپاه بابلسر با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی دو مدل کمونیسم و لیبرالیسم برای اداره کشورها وجود داشت، تصریح کرد: کمونیسم در اقتصاد، مالکیت فردی را به رسمیت نمی‌شناسد، همه چیز متعلق به دولت است و مردم کارگر، پیمانکار و کارمند دولت هستند.

این مسئول ادامه داد: در لیبرالیسم، اصالت به مالکیت فردی داده می‌شود، دولت کمترین دخالت در اقتصاد را دارد و سرمایه‌داران و مکانیسم بازار، روی کالاها قیمت‌گذاری می‌کنند.

بازوند با بیان اینکه طی هشت سال اخیر، دولت در مسیر اقتصاد لیبرالی حرکت کرده و دلیل افزایش قیمت‌ها همین بوده است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌داران روز به روز پول‌دارتر می‌شوند و افراد متوسط جامعه و طبقات پایین روز به روز فقیرتر چراکه سیاست های کلان اقتصاد لیبرالی سودمحور آیت نه نیاز محور. برای سود بیشتر به دنبال ایجاد نیاز کاذب است.

وی با اشاره به اینکه در بابلسر نیز با همین سیاست یک عده سرمایه‌شان نجومی شده و یک بیچاره شدند و دیگر قدرت خرید ندارند، اضافه کرد: اگر دولتی بر سر کار بیاید که پنج سال آینده را نیز به همین منوال پیش برود، این فجایع چند برابر می‌شود.

فرمانده سپاه بابلسر بیان کرد: در این دولت به دلیل اجرای اقتصاد لیبرالی، ارزش پول ملی به پایین‌ترین حد ممکن در طول تاریخ رسیده و از ارزش پول ملی افغانستان نیز پایین‌تر است.

این مسئول با اشاره به شعار انتخاباتی این دولت که قرار بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شود که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند، گفت: شعار تعامل با دنیا را دادند اما قیمت دلار ۱۰ برابر شد و اکنون نیز با فریب و دلارپاشی به بازار، می‌خواهند با ارزان کردن چند هفته‌ای دلار، بهره‌برداری انتخاباتی کنند.

بازوند با تاکید بر اینکه در مقابل اقتصاد لیبرالی، اقتصاد انقلابی وجود دارد که با کمک اقتصاد مقاومتی به دنبال تنظیم‌گری عادلانه بازار است، عنوان کرد: این اقتصاد به دنبال اقتصاد مردمی است و می‌گوید همه مردم باید در زنجیره اقتصاد نقش داشته باشند و تولیدکننده و خدمات دهنده باشند نه یک شرکت بزرگ همه چیز را در اختیار گیرد و مردم کارگر و کارمند آن باشند و باید همه مردم از سودهای زنجیره اقتصادی منتفع باشند و این به عدالت نزدیک است.

وی افزود: در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ دم از اصلاح‌طلب و اصولگرا یا چپ و راست نزنید، چرا که رقابت میان اقتصاد لیبرالی و اقتصاد انقلابی است. و اقتصاد لیبرالی خرده مالکان، زمین‌داران و کشاورزان را به شکست و عدم بهره‌وری می‌رساند تا مجبور باشند به شرکت‌ها و کارتل های بزرگ اقتصادی تن دهند.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه شکاف طبقاتی طی هشت سال اخیر در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است، هشدار داد: اگر اقتصاد لیبرالی در کشور ما ادامه پیدا کند، در حوزه مسکن همه مردم مستاجر، در حوزه اقتصاد همه مردم کارگر و در حوزه فرهنگی همه دچار ولنگاری می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار