یکی از شایعترین علائم این بیماری، تاری دید است که ممکن است با تاری دید در نزدیک بینی اشتباه گرفته شود.
کد خبر: ۹۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 06 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آب مروارید، یک بیماری پیشرونده و بدون درد در عدسی چشم می باشد. آب مروارید، عبور نور را کم می کند و به همین خاطر بیمار یک تصویر را واضح نمی بینید. اگر این عارضه چشمی درمان نشود، می تواند منجر به نابینایی گردد. این عارضه اغلب در بزرگسالان رخ می دهد، اما می تواند در افراد جوان نیز اتفاق بیافتد.

در یک چشم سالم، نور وارد چشم می شود و از عدسی آن می گذرد، عدسی نیز، نور را در شبکیه چشم که جایی است که پیام ها را از طریق عصب بینایی به مغز می فرستد، متمرکز می کند . حال اگر عدسی در اثر آب مروارید کدر و تیره شود، تصویری که شما می بینید، تار خواهد بود.

از جمله عالئم آب مروارید، تار شدن دید است که یکی از شایع ترین علامت های آب مروارید می باشد که ممکن است دید شما مه‌آلود و یا غبارگرفته باشد با گذشت زمان و با تیره شدن عدسی چشم در این بیماری، نور کمتری به شبکیه می رسد و افراد دارای آب مروارید، به سختی در شب می بینند.

دیگر مشکلات چشمی از جمله نزدیک بینی نیز می تواند باعث تاری دید شود، اما آب مروارید دارای برخی علائم و نشانه های دیگر می باشد.

این افراد به نور نیز حساسیت دارند چنان که اگر چراغ های داخل خانه قبل از این بیماری، در دید فرد مشکلی ایجاد نمی کرد، اما با بروز آب مروارید ممکن است، این چراغ ها خیلی پرنور به نظر آیند و همچنین رانندگی در شب نیز به علت چراغ های خیابان، می تواند مشکل آفرین باشد.

علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست. اما عواملی مثل دیابت، کشیدن سیگار، مصرف الکل، صدمه به چشم، استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدها ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و یا اشعه می توانند از جمله عوامل این بیماری باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار