نقش مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای مبارزه با این ویروس منحوس بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 06 May 2021

بارقه‌های امید برای کنترل موج انگلیسی کرونا در استان سمنان مشاهده شد

 

به گزارش تابناک سمنان  بر اساس آنچه کارشناسان و مسئولان بهداشتی می‌گویند اکثر قریب به‌اتفاق مردم رفتاری قابل‌توجه را از خود برای مقابله با ویروس کرونا نشان داده‌اند و این را در تمکین عمومی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها شاهد و ناظر هستیم.

اما آنچه این روزها بیش‌ازپیش از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان به مردم گوشزد می‌شوند این است که مهار کرونا به رفتار مردم بستگی دارد و هر چه تبعیت مردم از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یابد؛ از میزان مبتلایان به کرونا و شیوع این ویروس منحوس در سطح جامعه کاسته می‌شود؛ بنابراین مردم هر چه بیشتر دستورالعمل‌ها را رعایت کنند، سرعت بازگشت به زندگی قبل از شیوع کرونا نیز افزایش می‌یابد.

لزوم تداوم نظارت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار داشت: استان سمنان از آغاز فرودین ماه امسال با روند افزایشی شیوع ویروس کرونا مواجه بود و این روزها این روند صعودی متوقف و مقداری کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کاهش شیوع ویروس کرونا در استان سمنان به معنای عادی انگاری نیست و لازم است همچنان روند بازرسی‌ها و نظارت‌ها به‌ویژه از سوی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان با جدیت ادامه و تقویت یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بر ارائه نشدن هیچ‌گونه خدماتی به افراد مبتلا به کرونا در ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان تأکید کرد و گفت: افراد مبتلا به کرونا نباید در دوران دو هفته‌ای نقاهت خود در سطح شهرها تردد کنند و باید در این مدت در قرنطینه بمانند.

کارخایی تردد مبتلایان به کرونا در اماکن پرتردد را از جمله عوامل اثرگذار در افزایش میزان شیوع کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای طرح کنترل هوشمند افراد مبتلا به کرونا در دستور کار است.

وی ارائه ندادن خدمات به افراد مبتلا به کرونا که ماندن در قرنطینه را رها کرده و در سطح شهرها تردد می‌کنند را بسیار مهم دانست و گفت: راه‌اندازی سامانه ماسک به میزان قابل‌توجهی شیوع ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

مردم باید بدانند اگر تابع دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی و استانی کرونا نباشند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند؛ شاید شرایطی بدتر از آنچه در فروردین‌ماه امسال شاهد آن بودیم، رخ دهد.

و قطعاً هر چه شرایط شیوع کرونا تشدید یابد؛ محدودیت‌ها ادامه می‌یابد و نمی‌توان امید داشت به این زودی‌ها کسب و کارها و معیشت مردم رونق یافته و اوضاع به حالت عادی بازگردد.

هم‌اکنون از هشت شهرستان استان سمنان یک شهرستان در وضعیت قرمز (سمنان)،2 شهرستان در وضعیت نارنجی (میامی و آرادان) و پنج شهرستان در وضعیت نارنجی (شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر و سرخه) قرار دارند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار