مردم شیراز در سومین شب قدر ۱۴۰۰، دست نیاز به درگاه خالق بی نیاز بلند کردند.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 06 May 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: آیین سومین شب از لیالی پر فیض قدر، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن مذهبی به‌ویژه بارگاه‌های ملکوتی حضرت احمد بن موسی (ع) شاه‌چراغ و حضرت سید علاءالدین حسین (ع) برگزار شد.
سومین شب و آخرین شب قدر، شب پر رمز و رازی که فرشتگان و ملکوتیان برای نگارش سرنوشت یک ساله زمینیان و آوردن هر خیر و برکتی برای آن‌ها نازل می‌شوند، شبی پرقدر و منزلت، شب امید بندگان برای عفو و بخشش است.
دیشب زمزمه‌های عاشقانه و عارفانه شب زنده داران به درگاه ربِ کریم، بار دیگر زمین و زمینیان را معطر به عطر مناجات کرد، مناجات در شبی که امید‌ها برای درک بیشتر بود.
در این شب مردم مومن و روزه دار شیراز دست نیاز به آسمان بلند و با نوای ملکوتی بک یا الله از خداوند رحمان و رحیم مغفرت و آمرزش گناهانشان را طلب کردند.
نوای الهی العفو مردم مومن و ولایتمدار سومین حرم اهل بیت (ع)، در کنار "بک یاالله" و "سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ" به سوی آسمان برخاست.
شب زنده داران با امید به لطف پروردگار و رحمت الهی با توسل به ائمه اطهار، از خداوند خواستند که سرنوشت و مقدرات سال پیش روی آن‌ها نیکو رقم بخورد.
مردان و زنان مومن و خداجوی از بارگاه ربوبی برای رفع گرفتاری‌ها و شفای بیماران به ویژه بیماران کرونایی و رخت بربستن این بیماری از جهان هستی دعا کردند.
قرائت دعای جوشن کبیر، دعای ابو حمزه ثمالی، مداحی، مرثیه سرایی و سخنرانی از برنامه‌های احیای شب ۲۳ ماه مبارک رمضان بود.
شب زنده دارانی که شرایط حضورشان در اماکن مذهبی فراهم نبود، از طریق امواج رادیویی و تلویزیونی، با مراسم احیای حرم مطهر شاهچراغ (ع)، همراه شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار