قاسم‌پور، با بیان اینکه نتیجه ۳۵ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است گفت: میزان اشتغال تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی نیز حدود ۷۰ درصد است که این میزان طی هفته‌های اخیر افزون بر ۹۵ درصد بوده است.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 06 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم پور افزود: ۲۴ شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی قرار دارند و سه شهرستان هم در وضعیت زرد هستند.
وی ادامه داد: این در حالی است که طی هفته گذشته تعداد شهرستان‌های قرمز استان به ۱۴ شهرستان رسیده بود و ۲۱ شهرستان استان در وضعیت نارنجی قرار داشتند.
او اظهار داشت: بر این اساس، علاوه بر شیراز، شهرستان‌های فسا، استهبان، قیر و کارزین، خرامه، سپیدان، مرودشت و خرم بید در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا، شهرستان‌های خنج، فراشبند، سرچهان و بوانات در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

۹ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی متخلف تعطیل شدند


وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون افزون بر ۹ هزار و ۴۰۰ واحد صنفی در استان پلمب، به بیش از ۳۶ هزار واحد اخطار داده شد و ۴۶۳ هزار و ۸۲۹ خودرو متخلف نیز جریمه شدند.

نتیجه ۳۵ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است


قاسم‌پور، با بیان اینکه نتیجه ۳۵ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است گفت: میزان اشتغال تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی نیز حدود ۷۰ درصد است که این میزان طی هفته‌های اخیر افزون بر ۹۵ درصد بوده است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک افزون بر ۲ هزار بیمار کرونایی در استان داریم و روزانه حدود ۳۰۰ بیمار جدید نیز بستری می‌شوند و به طور متوسط روزانه پنج نفر نیز در استان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

برپایی هرگونه مراسم ممنوع است


وی، با اشاره به مصوبه اخیر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بر اساس این مصوبه هرگونه تجمع مذهبی، ورزشی، فرهنگی و آموزشی و برپایی مراسم ختم ممنوع است.
او افزود: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، ممکن است برخی خانواده‌ها در تدارک برپایی مراسم عروسی باشند که به خانواده‌ها تاکید می‌کنیم هیچگونه برنامه‌ریزی برای برپایی مراسم نداشته باشند چرا که با توجه به ورود جدی دستگاه قضایی و انتظامی، مجموعه بهداشت و درمان و فرمانداری‌ها، از برپایی هرگونه مراسم جلوگیری خواهد شد.
قاسمپور گفت: امروز پنجشنبه 16 اردیبهشت‌ماه در جلسه ستاد استانی بیماری کرونا در خصوص شیوه اعمال محدودیت‌ها در هفته آینده نیز تصمیم گیری خواهد شد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار