استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حکم قانون و لازم‌الاجراست، گفت: خوشبختانه مصوبات این شورا در استان منجر به روند اصلاح و بهبود فضای کسب‌وکار شده است.
کد خبر: ۹۶۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 06 May 2021

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، با قدردانی از تلاش‌های اعضای این شورا در سال 1399، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو هستند و اگر مانعی برای اجرای مصوبات وجود دارد باید به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

 

 وی با اشاره به جایگاه قانونی مصوبات شورای گفت‌وگو، خواستار تلاش و پیگیری برای تقویت ضمانت اجرایی این مصوبات از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شد.

 

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نتایج طرح پایش فضای کسب‌وکار استان، دستور داد تا کمیته‌ای تخصصی برای بررسی نقاط قوت و ضعف استان در حوزه کسب‌وکار تشکیل و درخصوص شاخص‌هایی که وضعیت استان در آنها نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، چاره‌اندیشی شود.

 

وی درخصوص طرح مبتنی بر کشاورزی قراردادی نیز گفت: تولید مبتنی بر قرارداد روش مفیدی برای هماهنگی میان تولید و بازاررسانی در بخش کشاورزی است و سازمان جهادکشاورزی باید ساختارهای اجرایی این طرح را فراهم کند.

 

پورمحمدی با بیان اینکه این طرح می‌تواند با وارد کردن فناوری و سرمایه، بخش کشاورزی را متحول کند، افزود: اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه‌گذار و پشتیبان و صداوسیما برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان با مجریان این طرح همکاری کنند.

 

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه به آخرین وضعیت اجرایی طرح انتقال آب ارس اشاره کرد و گفت: این طرح علاوه بر نقش حیاتی در تأمین آب شرب و صنعت، نقش پدافندی هم دارد.

 

وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به این طرح کم‌لطفی شده است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر طرح در مسیر خوبی قرار دارد و امیدواریم با توان اجرایی و مدیریتی قرارگاه خاتم‌الانبیا، اجرای آن طبق زمان‌بندی تکمیل شود.

 

پورمحمدی با اشاره به احتمال بروز تنش آبی در استان در سال جاری، گفت: برای عبور از این وضعیت، برنامه‌ریزی شده است و در بخش صنعت، مشارکت صنایع در تأمین آب مورد نیاز آنها را شروع کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :