مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: طی سه روز گذشته و با وقوع سیلاب‌ها، ۲۴ تیم عملیات هلال احمر به مناطق و افراد سیل زده استان امداد رسانی کردند.
کد خبر: ۹۶۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 06 May 2021

۲۴ تیم عملیاتی به سیل‌زدگان استان سمنان امداد رسانی کردند

به گزارش تابناک سمنان مظفر محمدخانی درباره سیل سه روز اخیر استان سمنان و همچنین مراتب امداد رسانی در این حادثه، تاکید کرد: در این سیل ۲۴ تیم عملیاتی به اقصی نقاط استان اعزام و به مردم سیل زده و نقاط دچار مخاطره امداد رسانی کردند.

وی با بیان اینکه ۷۷ نفر با استفاده از ۲۴ خودرو به مناطق سیل زده روستایی استان سمنان اعزام شدند و در نهایت توانستند ۲۷۴ نفر را امداد رسانی کنند، تاکید کرد: هدایت آب‌های سطحی با ۲۱ پمپ کف کش برای ایجاد امکان امداد رسانی بهتر به منازل مسکونی روستایی به خصوص در غرب استان سمنان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط هلال احمر استان سمنان بود.

عملیات نجات منازل روستایی

مدیرعامل هلال احمر سمنان درباره مهمترین عملیات صورت گرفته طی ۷۲ ساعت اخیر در سطح استان، توضیح داد: نجات ده خودروی گرفتار از سیل واقع در کیلومتر ۱۲ محور شاهرود- گرگان و امداد رسانی به یک خودرو در مسیر میامی به سبزوار و در مسیر روستای چاه مری و مفقودی پنج نفر و امداد رسانی جستجوی آنها در روستای ارمیان از توابع شهرستان میامی در زمره مهمترین اقدامات هلال احمر بوده است.

محمدخانی با بیان اینکه سیل گرفتگی و ایجاد مخاطره برای ۹ خانوار روستایی در ارمیان میامی، گرفتار شدن پنج خودرو در محور آرادان به سرخه و همچنین امدادرسانی به سیل و آب‌گرفتگی روستای بن کوه گرمسار از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه روز اخیر توسط هلال احمر بوده است، بیان کرد: امداد رسانی به سه خانه مسکونی سیل زده در روستای مؤمن آباد آرادان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی افزود: هلال احمر به ۱۵ خودروی گرفتار در محدوده روستای قالیباف و رامه آرادان و همچنین چهار باب خانه مسکونی در کیلومتر ۱۵ محور آرادان گرمسار در منطقه بن کوه امداد رسانی و در عملیات کمک به ۲۵ خانه مسکونی در کیلومتر ۱۱۹ محور دامغان- معلمان در منطقه سرکویر و حسینان مشارکت داشته است.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان گفت: براورد خسارات وارد شده به منازل روستایی و دام و احشام و… مرتبط با مسئولان ذی ربط است اما شدت سیل به خصوص در بن کوه و جنوب دامغان متأسفانه خرابی زیادی را به بارآورده و با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر امکان تداوم بارش‌ها، عوامل امداد هلال احمر همچنان در آماده باش خواهند بود تا در صورت ضرورت، اعزام شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار