مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: یک مالک دستگاه‌های قاچاق استخراج ارز دیجیتال در این استان به پرداخت ۷.۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 06 May 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی اظهار داشت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده غیرمجاز از ماینرهای استخراج ارز دیجیتال در یک کارخانه واقع در حومه شهر قم، ماموران و عوامل ناجا طی مراجعه و بازرسی از کارخانه، تعداد 111 دستگاه ماینر دیجیتال به ارزش هفت میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۱۱ ریال را کشف، توقیف و مراتب جهت رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

ریاضی افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارات و اخذ آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ضبط ماینرهای مکشوفه قاچاق به نفع دولت، به پرداخت مبلغ 7 میلیارد و 230 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کلیه دستگاههای استخراج ارز دیجیتال توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکیِ استان شد./

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار