معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: یادمان و کتیبه زلزله آبان سال ۹۶ برای ثبت تاریخی آثار مخرب و گسترده این بحران به زودی در شهر سرپل‌ذهاب ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 06 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «مهرداد سالاری» در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سرسرای تدبیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با احداث این کتیبه در نظر داریم علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار مخرب زلزله، ارایه خدمات و نحوه بازسازی در مناطق زلزله زده نیز برای آیندگان به عنوان یادگار باقی بماند.

وی در ادامه هدف از این نشست را هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای ایجاد این یادمان ذکر کرد و از مدیران خواست از هر گونه هدر رفت زمان برای ساخت یادمان اجتناب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه وقوع زلزله برای مردم بسیار تلخ اما روند بازسازی و ارایه خدمات به مناطق زلزله زده شیرین بود، ادامه داد: در این کتیبه تمام آثار وقوع زلزله و مراحل پس از آن ثبت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: اعتبار لازم برای احداث این کتیبه از منابع استانداری اختصاص پیدا می کند و در احداث این مجموعه تلاش می شود که تمام نکات و موضوعات لازم اعم از مسایل ترافیکی، میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی، محوطه سازی، چگونگی دسترسی مردم و حفاظت صحیح از مجموعه لحاظ گردد.

سالاری افزود: علاوه بر احداث کتیبه و دیوار نوشته قصد داریم که یادمانی بسیار بزرگ نیز که دربرگیرنده مراکز فرهنگی، استراحتگاه، المان های خاص، آثار تاریخی زلزله و سایر موارد باشد با انجام یک کار مطالعاتی بسیار دقیق احداث شود اما در حال حاضر اولویت کار با احداث همین کتیبه است.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

همچنین یکشنبه چهارم آذر ۹۷ زلزله دیگری با قدرت ۶.۴ ریشتر منطقه را لرزاند که منجر به مصدوم شدن ۷۷۱ نفر و خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار