رییس اداره هواشناسی اردستان گفت: مردم این شهرستان تا پایان اردیبهشت ماه با توجه به وضعیت نقشه‌های هواشناسی باید منتظر بارش‌های بهاری و رگباری همراه با رعد و برق در عصر و اوایل شب باشند.
کد خبر: ۹۶۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 05 May 2021

جواد رمضانپور افزود: امکان دارد شدت بارش‌های پیش رو در برخی مناطق کمتر و یا بیشتر باشد اما اغلب در اول شب و به صورت نقطه‌ای رخ ‌می‌دهد.

وی با یادآوری ورود سامانه بارشی از دوشنبه گذشته به اردستان، ادامه داد: اغلب بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق، افت دما و رطوبت بود که در بیشتر مناطق بارش‌های نظام‌مند را به دنبال داشت.

رییس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه بارش‌های روز گذشته در اردستان باعث روان شدن آب و سیلاب شد، اضافه کرد: به دلیل نظام‌مند بودن بارش‌ها خسارت‌های ناشی از آن کمتر بود، اما رعد و برق و سیلاب،  به برخی از کشتزارها، درختان میوه، راه های مواصلاتی و چند منزل مسکونی خسارت زد که برآورد میزان خسارت از سوی مسوولان مربوطه در دست بررسی است.

وی خاطر نشان کرد: بارش‌های روز گذشته تمام نقاط شهرستان را پوشش داد اما بارندگی در اردستان، زواره، نیسیان و تورزن بیشتر از دیگر نقاط بود و توانست دمای کلی شهرستان را هشت تا ۱۰ درجه کاهش دهد.

رمضانپور با اشاره به اینکه سامانه بعدی بارشی از روز پنجشنبه وارد اردستان می‌شود، افزود: بارش های بهاری و نقطه‌ای به هیچ وجه نمی‌تواند کمبود بارندگی‌های فصل پاییز و زمستان را جبران کند.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های امسال اردستان چهار برابر کمتر از سال گذشته بوده است، تاکید کرد: به طور حتم این شهرستان در تابستان پیش رو با کمبود آب و خشکسالی مواجه خواهد شد و به همین دلیل از اکنون باید مدیریت منابع آب در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تا پایان اردیبهشت ماه هم بارندگی تداوم داشته باشد، قنات‌های خشک شده اردستان پرآب نمی‌شود و به تبع آن تابستان امسال شهرستان به شدت گرم و خشک خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار