رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: رد صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرهای خوزستان مجدد در هیات نظارت بر انتخابات خوزستان بررسی و بازنگری می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲ 05 May 2021

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: رد صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرهای خوزستان مجدد در هیات نظارت بر انتخابات خوزستان بررسی و بازنگری می‌شود.

رضا نجاتی  در نشست ستاد انتخابات در سرسرای جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، افزود: درباره رد صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر صحبت‌هایی با اعضای هیات نظارت استان انجام و قرار است افرادی که رد صلاحیت‌ شده دوباره با دقت بررسی و افرادی که حقشان است تایید شوند.

وی، با اظهار امیدواری برای تایید صلاحیت درصد قابل توجهی از داوطلبان رد صلاحیت شده، اضافه کرد: قرار شده مدارک رد صلاحیت‌ها از طریق هیات‌های نظارت به هیات‌های نظارت خوزستان تحویل داده شود که تجدیدنظر مجدد بر روی آنها صورت گیرد، بنابراین فرمانداران شهرستان‌هایی که تاکنون مدارک و مستندات رد صلاحیت‌های آنها به استان اعلام نشده را به سرعت پیگیری کنند.

وی ادامه داد: بررسی رد صلاحیت داوطلبان از روز دوشنبه هفته جاری در هیات نظارت خوزستان آغاز شده که به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

نجاتی با اشاره به نگرانی بخشداران نسبت به امکانات و نیروی انسانی در زمان انتخابات، از فرمانداران خواست که مصوبات ستاد انتخابات را مطالعه و پیگیری کنند و ضمن حضور بیشتر، از مرخصی‌

غیرضروری بکاهند، زیرا زمان کمی به موعد انتخابات باقی مانده است.

انتخابات تمام الکترونیکی شورای اسلامی شهر اهواز

رییس ستاد انتخابات خوزستان همچنین گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر در مراکز استان‌هایی که کلانشهر هستند از جمله اهواز به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با برگزاری انتخابات الکترونیک، نتایج شورای اسلامی شهر خیلی سریع و در حدود یکی دو ساعت پس از پایان رای گیری اعلام شود.

نجاتی، هدف از تلاش مسوولان را افزایش مشارکت مردم در انتخابات بیان کرد و گفت: هدف ما علاوه بر اجرای قانون و رقابت سالم، جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی اضافه کرد: به دلیل همه گیری کرونا امکان برگزاری همایش‌های با جمعیت بالا وجود ندارد، به همین دلیل سعی شده است با اقشار و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ها نشست‌های جداگانه برگزار شود.

به گفته وی، فرمانداران نیز در راستای افزایش مشارکت عمومی با اقشار مختلف مردم، معتمدان و روحانیان ارتباط لازم را برقرار کنند.

نجاتی با تاکید بر پیگیری فرمانداران برای حل مشکل زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان‌ها، بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد شائبه برای نامزدهای انتخابات، فرمانداران از به کارگیری نزدیکان و وابستگان نامزدها در شعب اخذ رای خودداری کنند.

دستمزد اعضای شعب سه برابر می‌شود

نجاتی در ادامه از سه برابر شدن حق الزحمه اعضای شعب انتخابات در این دوره خبر داد.

وی افزود: نگرانی‌هایی از حضور نیافتن برخی افراد در امر برگزاری انتخابات به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس وجود داشته که امیدواریم با افزایش حق الزحمه امیدواریم این دغدغه برطرف شود.

نجاتی اضافه کرد: همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف به همکاری برای برگزاری انتخابات هستند، اما فرمانداران غیر از نیروی انسانی، غذا و خودرو حق استفاده از امکانات دیگری را ندارند.

وی ارتباط با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی را نیز از ضرورت‌ها دانست و از فرمانداران خواست که با این رسانه‌ها ارتباط برقرار کرده تا شور و نشاط انتخاباتی در روزهای باقیمانده افزایش یابد.

نجاتی همچنین با تقدیر از رزمی مدیرکل سابق سیاسی و خیرمقدم به فضل‌اله‌پور مدیرکل جدید این اداره کل، گفت: انتصاب مدیرکل جدید سیاسی و انتخابات استانداری در راستای سیاست استاندار مبنی بر استفاده از نیروهای وزارت کشور در پست‌های استانداری است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد نیروهای مامور به خدمت در استانداری زیاد بوده و دستگاه‌های نظارتی تذکر داده بودند، این انتصاب انجام شده است.

احتمال تصویب واکسیناسیون مجریان انتخابات

مسوول پیگیری مسایل بهداشتی ستاد انتخابات خوزستان نیز گفت: واکسیناسیون تیم‌های اجرایی انتخابات بسیار اهمیت دارد که احتمالا از مصوبات ستاد انتخابات کشور خواهد بود.

مهرداد شریفی با اشاره به اهمیت امنیت روانی شهروندان برای افزایش مشارکت در انتخابات، افزود: با توجه به اینکه انتخابات در شرایط کرونایی و فصل گرما برگزار می‌شود، ایجاد امنیت روانی، می‌تواند در افزایش مشارکت تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: سلامت نیروی انسانی برگزارکننده انتخابات بسیار اهمیت دارد که نشست‌های خوبی در این راستا برگزار شده است.

وی ادامه داد: ارتقای سواد سلامت و آموزش پروتکل‌های بهداشتی به برگزارکنندگان انتخابات و آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز فوریت‌های پزشکی از مواردی است که از طریق کارگروه سلامت انتخابات در حال پیگیری است.

شریفی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه‌های فرهنگی اجتماعی و ارتباط با رسانه‌ها، گفت: نظارت بر فضای فیزیکی شعب اخذ رای (مدارس و مساجد)، پیش بینی نیروی انسانی بیشتر به دلیل احتمال ابتلای برخی از افراد به کرونا و نظارت بر تهیه و پخت مواد غذایی از دیگر ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

مسوول پیگیری امور روحانیت در جلب مشارکت حداکثری نیز گفت: بر اساس نظرسنجی که پیش از این انجام شده بود، مشخص شده که مردم به رسانه‌های بومی اعتماد بیشتری نسبت به سایر رسانه‌ها دارند که می‌توان از این ظرفیت برای افزایش مشارکت در انتخابات بهره برد.

حجت الاسلام سید لطف‌اله سپهر افزود: رسانه‌های خوزستان و صدا و سیما و کانون‌های فرهنگی هنری و هنرمندان سرشناس خوزستانی می‌توانند برنامه‌هایی برای تشویق مردم تدارک ببینند.

همکاری نهادهای فرهنگی اجتماعی برای افزایش مشارکت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز همراهی رسانه‌های استان را برای برگزاری انتخابات، خوب ارزیابی کرد و گفت: وجود یک هزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، ظرفیت بالایی برای افزایش مشارکت در اننتخابات است.

محمد جوروند افزود: اخبار خوش خوزستان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کشاورزی نیز در گروهی رصد و منعکس شده و پس از انتخابات، تولیدکنندگان این اخبار تشویق می‌شوند.

وی اضافه کرد: در راستای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات نشست‌هایی با انجمن‌های فرهنگی، هنری و سمن‌ها برگزار شده که قرار است برنامه‌هایی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها و یا به صورت مجازی برگزار کنند.

جوروند با بیان اینکه تلاش بر این است که زیرپوستی و غیرمستقیم، به بحث مشارکت مردم ورود کنیم، گفت: معتقدیم دولت نباید مستقیم ورود کند زیرا ممکن است بازخورد منفی داشته باشد.

معاون ایرنا خوزستان همچنین در این نشست گفت: رصد و پیگیری اخبار مرتبط با انتخابات از ماه‌های گذشته در این خبرگزاری آغاز شده است.

کبری آقازری با بیان اینکه این خبرگزاری برنامه‌ای برای برگزاری میزگرد، مصاحبه‌های تخصصی و گزارش‌ها و انعکاس دیدگاه‌های صاحبنظران و افراد موثر دارد افزود: نظرسنجی مرتبط با انتخابات نیز انجام می‌شود و در اختیار مسوولان قرار می‌گیرد.

مریم جویدراوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا برای پوشش اخبار مرتبط با انتخابات گفت: مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) نظرسنجی‌های مرتبط با انتخابات را از اسفند آغاز و تاکنون پنج نظرسنجی را انجام داده است.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

چهار هزار و ۴۶۵ نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر در خوزستان شدند که ۶۴۳ نفر از آنها زن هستند. همچنین ۱۴ هزار و ۵۶۱ نفر در انتخابات شورای اسلامی روستایی نامنویسی کردند که ۶۴۲ نفر از آنها زن هستند.

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خوزستان در هیات نظارت شهرستان‌ها هشتم اردیبهشت از سوی فرمانداری‌ها به داوطلبان ابلاغ شده اما جزییات آن تاکنون در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار