محسن رضایی سردار تحول گرایی است که از یک سازمان بهم ریخته که حتی اصول اولیه رزم را نیز بلد نبود نهادی ساخت که امروز آمریکا در برابرش سر خم کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 05 May 2021

 تحول و تحول گرایی در تمام جوامع مدنظر مردم و همه گان بوده است و همیشه شعار تحول گرایی و اصلاح امور مسئله ای برای موج سواری سیاستمداران است که اصلاح طلبان نیز همیشه روی آن سوار بودند اما تحولاتشان نه بر روی قسمت مثبت بردار بلکه میل به منفی داشته است چنانچه هم اکنون بعد از مدیریت چندین ساله این دسته هیچ جایی را نمی توان بدون تحول منفی پیدا کرد.

در این بین اما فردی وجود دارد که عملکردش گویای این است که شیفته ی قدرت نیست و نمی خواهد به هر ضرب و زوری پاستور را تصاحب کند رعایت ادب و تقوا در مناظرات تلویزیونی و دست مایه قرار ندادن ترفندهای عوام فریبانه به خوبی شاهدی بر این مدعی است؛ سردار محسن رضایی کارنامه 16 ساله فرماندهی اش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رای اعتماد گرفتن از امامین انقلاب، امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (مدظله) به خوبی نمایانگر تحول مثبت در حوزه فرماندهی اش بوده است چنانچه و یک سازمان بی تجربه که حتی ابتدایی ترین اصول رزم را هم نمی دانست با تحول در سازمان رزمش و تسری در سایر بخش ها به جایی رسانده است که امروزه مورد تحسین همگان است، به همان میزان که هم اکنون جایی وجود ندارد که در آن دولت ها خرابکاری نکرده باشند جایی هم وجود ندارد که در آن سپاه پاسداران و بسیج اقدام مثبتی انجام نداده باشد از تامین نیازهای معیشتی مردم تا حمایت از کشاورزان و رویارویی با آمریکای جهانخوار همه و همه اثرات مثبت تحولی است که در دوره آقا محسن رخ داده است.

وی ایده های بسیار جالبی هم در اداره ی کشور دارد سربازیِ حرفه ای
یکی از ایده‌های محسن رضایی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بود که البته امروزه برخی از کاندیداها با تکیه بر آن در تلاش هستند تا برای خود رای جمع کنند و مجلس هم به این نتیجه رسیده است که باید آن را سر لوحه خود قرار دهند.
او دربارهٔ سرباز حرفه‌ای می‌گوید: «در سربازی حرفه‌ای، هم نیروهای نظامی توانمندتر می‌شوند و هم جوانان به جای خدمت اجباری زمانشان را در فراگیری و انجام یک شغل خواهند گذراند تا به نوعی کارآفرینی در کشور نیز تقویت شود آمار بیکاری کاهش یابد.»

فدرالیسم اقتصادی

دیگر ایده محسن رضایی فدرالیسم اقتصادی است، محسن رضایی بر اجرای فدرالیسم اقتصادی تأکید دارد و معتقد است که ایالات می‌توانند از نظر اقتصادی روی پای خود ایستاده و تصمیم‌گیری‌های کلان در سطح کشور داشته باشند.در طرح رضایی، فدرال اقتصادی نوع محدود شده‌ای از اداره کشور به سبک فدرالیسم و محدود به امور اقتصادی است. او در این روش اداره مسائل سیاسی و دفاعی را به صورت متمرکز قابل اجرا می‌داند.


دولت در سایه
ایده دولت در سایه ایده دیگری از رضایی بود. به نظر وی دولت در سایه در کنار دولت رسمی باید متشکل از نخبگان و بهترین کارشناسان کشور تشکیل شود. او معتقد است از نخبگان همیشه تعریف و تمجید شده، اما کمتر نقشی سازمان یافته در اداره کشور داشته‌اند.در دیدگاه رضایی، وزارتخانه‌های نخبگی باید بر وزارتخانه‌های رسمی نظارت داشته باشد تا با انجام این نظارت بتوان معایب و محاسن دستگاه‌ها را رصد و پیگیری کرد. همچنین تولید فکر، مشاوره و ارائه پیشنهاد وظیفه دولت در سایه و دولت نخبگی است.

طرح اقتصادی انتظار
رضایی در مراسم وداع با اکبر هاشمی رفسنجانی در جماران، دی ۱۳۹۵
رضایی در دوم خرداد ۱۳۹۵ و در برنامه پایش که به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به صورت زنده در صدا و سیمای ایران پخش می‌شد، خبر از تهیه طرح اقتصادی انتظار و تقدیم آن به دولت داد. وی گفت در این طرح ۳۱۳ نقطه از هزار شهر در ایران مشخص شده و حدود ۵۰۰۰ مدیر جهادی هم اعلام آمادگی کردند و ۱۱۰ بنگاه کارآفرین و ۳۳ دانشگاه مشخص شده‌اند. این ۳۱۳ نقطه توسعه‌ای در سراسر کشور شامل ۲۰ میلیون جمعیت آن مناطق است که در صورت اجرا شدن این طرح شاهد ایجاد یک میلیون شغل در سال پنجم و درآمد سالانه ۳۰ میلیارد دلار، خواهیم بود.

بانک مردم
ایده بانک مردم با هدف توسعه کسب و کار خانگی و اشتغال‌زایی برای ۵ میلیون نفر تأسیس شد. بانک مردم که با اولویت اشتغال‌زایی برای زنان خانه‌دار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود، کسب و کار خانگی و رفتن جوانان و دانشگاهیان به سمت تولید را حمایت می‌کند.
یارانه درآمدی
رضایی، یارانه ۱۱۰ هزار تومانی شامل تخصیص و پرداخت یارانه درآمدی به دو شکل یارانه نقدی «۶۵ هزار تومانی» و «۴۵ هزار تومانی» به مردم است. بر اساس نظر رضایی این یارانه از مسیر تولید گذشته و با سود بیشتر به مردم داده می‌شود، یارانه درآمدی باعث می‌شود تولید رونق گرفته و از تورم جلوگیری می‌کند. او این یارانه‌ها را در اقتصاد مردمی و با ساختار فدرالیسم اقتصادی فرصتی را برای شکوفایی صنایع و بهره‌گیری از نخبگان استانها و اقوام می‌داند.
یارانه سبز
این ایده رضایی، یارانه‌ای است که با هدف تأمین امنیت غذایی کشور و توسعه کشاورزی، ساختاری و دام‌پروری به کشاورزان پرداخت می‌شود. این یارانه با هدف تغییر خاستگاه کشاورزی از سنتی به مدرن و بالا بردن بهره‌وری در کشاورزی کشور طراحی شده‌است. اهدافی که رضایی با ایده «یارانه سبز» آن‌ها را مد نظر داشت:
تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن
اصلاح بذر و آبیاری
راه‌اندازی صنایع تبدیلی
رونق کشاورزی، باغداری و دامداری
تأمین اجتماعی کامل کشاورزان، باغداران و دامپروران
استقلال و خودکفایی کشاورزی ایران و کاستن از حجم واردات
تبدیل ایران به قطب تولید محصولات و فراورده‌های کشاورزی و دامداری

برچسب ها: محسن رضایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار