این روزها با گسترش شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی های خانوادگی باید بیش از پیش مورد توجه عموم مردم باشد.
کد خبر: ۹۶۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸ 05 May 2021

دورهمی‌های خانوادگی ممنوع؛ کرونا همچنان در کمین است

 

به گزارش تابناک سمنان  پرهیز از برپایی هرگونه دورهمی های خانوادگی و یا دوستانه در روزهای کرونایی توصیه و هشداری است که به‌صورت مستمر از سوی کارشناسان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان به مردم داده می‌شود.

اما علیرغم همه این توصیه‌ها برخی از خانواده‌ها بی‌توجه به آن به هر بهانه‌ای دورهم جمع می‌شوند از تولد گرفته تا نذری دادن‌ها و افطاری دادن‌ها و ...

مسلم است که این سطح از هشدارها در پرهیز از دورهمی خانوادگی به معنای سرعت انتشار ویروس کرونا و گرفتار شدن افراد شرکت‌کننده در آن به‌ویژه بزرگ‌ترها و سالمندان در دام کرونا است.

دورهمی‌های خانوادگی خطر ابتلا به کرونا را 2 چندان می‌کند

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان از همراهی‌های مردم به‌ویژه اصناف، ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی تقدیر کرد.

وی با اشاره به تلاش همکاران بهداشت و درمان در حوزه سلامت برای مقابله با کرونا گفت: این روزها در عبور از خیر چهارم کرونا هستیم؛ بنابراین روزهای بسیار حساسی است و لازم است همراهی مردم در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم یابد تا با سرعت بیشتری بر این ویروس غلبه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان خطاب به جوانان بیان کرد: این روزها ممکن است در دورهمی های دوستانه یا خانوادگی ناقل ویروس بوده و خطر ابتلا به ویروس کرونا برای بزرگ‌ترهای خانواده دوچندان شود؛ بنابراین باید تا حد امکان از برپایی هرگونه دورهمی پرهیز شود.

 دانایی تأکید کرد: با توجه به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان باید از افطاری دادن‌ها تا حد امکان کاهش یابد؛ چراکه این دورهمی های خانوادگی بسیار خطرناک است و منجر به افزایش شیوع ویروس کرونا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 197 بیمار جدید مبتلابه کرونا شناسایی شده‌اند و در حال حاضر 343 کرونایی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان یادآور شد: 62 بیمار کرونایی نیز در 24 ساعت گذشته با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

آخرین رنگ‌بندی محدودیت‌های بیماری کرونا از سوی ستاد کرونا اعلام و طبق آن سمنان در وضعیت قرمز کرونایی باقی ماند اما شهرستان‌های شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر و سرخه در شرایط نارنجی و شهرستان‌های آرادان و میامی در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 36 هزار و 750 بیمار کرونایی در استان سمنان شناسایی شده‌اند.

اجرای محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمعات توصیه‌ها و هشدارهای مکرر مسئولان به مردم در این روزهای کرونایی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار