معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛
تابناک-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ 05 May 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان، علی رئوفی امروز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان، عنوان کرد:شهرستان‌های بندرعباس، میناب، جاسک، قشم، بندرخمیر و بستک در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بندرلنگه و پارسیان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و همچنین در شهرستان‌های وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: بوستان‌ ها و مراکز تفریحی، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی، در شهرستان‌های وضعیت قرمز باید تعطیل باشند.

رئوفی با اشاره به دورکاری دو سوم کارکنان ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌های وضعيت قرمز، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مديريت شهری باید تشخيص بالاترين مقام مسئول نسبت به كاهش حضور تا ۵۰ درصد كاركنان خود اقدام کنند و در ساير ادارات ارائه خدمات با حضور حداكثر ۳‏/۱ (يك سوم) كاركنان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دورکاری پنجاه درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت نارنجی، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مديريت شهری باید با تشخيص بالاترين مقام مسئول نسبت به كاهش حضور تا ۳‏/۱ (يك سوم) كاركنان خود اقدام كنند و در ساير ادارات ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد كاركنان انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت زرد، بیان داشت: در این شهرستان‌ها كاركنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مديريت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفيت در محل كار حاضر خواهند شد و در ساير ادارات ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) كاركنان انجام خواهد شد.

رئوفی تصریح کرد: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان های وضعيت قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایر شهرها ممنوع است.

وی گفت: از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم با جدیت بسیار زیاد و برای پیشگیری از بیماری کرونا و کاهش ابتلا، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ويژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و خودداری از هرگونه تجمع و مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار