رئیس شورای وحدت استان همدان با تأکید بر اینکه توسط دولت جامعه دچار دوقطبی شده است، افزود: افرادی که چهار نعل به سمت آمریکا و مذاکره می‌تازند نگران مشکلات کشور و تحریم نیستند بلکه نگران فرزندان خود هستند که با هزینه بیت‌المال مقیم کشور‌های اروپایی و آمریکا هستند.
کد خبر: ۹۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 05 May 2021

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رئیس شورای وحدت استان همدان گفت:امروز نفاق مدرن در کار است و نفاق مدرن جبهه‌ها را در نوردیده است.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام قربان عبدالملکی، رئیس شورای وحدت استان همدان صبح امروز در نخستین نشست مطبوعاتی شورای وحدت استان همدان اظهار کرد: با توجه به قرار گفتن در ایام شهادت امیر‌المؤمنین، این شهادت نشان می‌دهد که نفاق و تشتت چه بر سر مسلمانان می‌آورد و نادانی و بی‌بصیریتی امت باعث ایجاد نفاق شد. 

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید وحدت حاکم باشد تا دشمن نتواند بر این نظام غلبه کند، ادامه داد: امروز نفاق مدرن در کار است و نفاق مدرن جبهه‌ها را در نوردیده؛ هنگامیکه مشاهده می‌کنیم وزیر امور خارجه ما در زمین دشمن بازی می‌کند این اتفاق را چه بنامیم؟ نابخردی یا بازی‌خورده؟

حجت‌السلام عبدالملکی عنوان کرد: انسان به برخی از رفتار‌ها شک می‌کنید ایشان عوام‌ فریبانه داستانی برای دانشجویان بیان می‌کند؛ دشمن دانشمندان و اسطوره‌ های ما را هدف ترور قرار می‌دهد آن وقت در قالب نفاق مدرن که کشور ما مدتی است به آن مبتلا شده است در شخصیت ایشان بروز و ظهور می‌کند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه دشمن‌شناس نیست، گفت: امروز بعد گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی انتظار نداریم که دولتی بر سر کار باشد که وزیر امور خارجه آن در زمین دشمن بازی کند امروز دیگر ما نیازمند دولت ارزشی و ولایت‌پذیر هستیم.

رئیس شورای وحدت استان همدان با تأکید بر اینکه توسط دولت جامعه دچار دوقطبی شده است، افزود: افرادی که چهار نعل به سمت آمریکا و مذاکره می‌تازند نگران مشکلات کشور و تحریم نیستند بلکه نگران فرزندان خود هستند که با هزینه بیت‌المال مقیم کشور‌های اروپایی و آمریکا هستند. 

وی خاطرنشان کرد: نام شورای وحدت مقدس و پر مسمی است و وحدت بر پایه تقوا هدف این جریان و بسط آن در جامعه است چراکه انسجام و وحدت نیز توصیه قرآن کریم به اهل ایمان است. 

حجت‌الاسلام عبدالملکی با بیان اینکه انسجام نیرو‌های ارزشی هدف اصلی شورای وحدت است، اذعان کرد: نیروی ارزشی یعنی برای ارزش‌هایی، چون نماز جمعه و ولایت ارزش قائل باشد و ما در شورای وحدت درصدد انسجام نیرو‌های ارزشی و انقلابی هستیم.

وی اضافه کرد: باید در نیرو‌های ارزشی آسیب‌شناسی انجام شود و ایرادات را احصا و رفع کرد تا به توان به آن انسجام بخشید و با محوریت ولایت‌پذیری حرکت کنیم.

وی افزود: در زمینه انتخابات شورای اسلامی شهر بهره شورای وحدت این است که لیستی ارائه دهد که شامل افراد سالم و متعهد باشد که دیانت را در کار خود حاکم کند و نگذارد شورای شهر به سمت فساد برود.

تشکل‌های جریان انقلاب در تقابل با هم نیستند

سخنگوی شورای وحدت استان همدان گفت: شورای وحدت در راستای تقویت جریان انقلابی تشکیل شده و شورای ائتلاف، شورای وحدت و همنا که اخیرا شکل گرفته در تقابل هم نیستند.

بهزاد خزاییان، سخنگوی شورای وحدت استان همدان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساختار شورای وحدت کشور با محوریت جامعه روحانیت مبارز و اقشار و احزاب شکل گرفته که ۱۹ کمیته برای اقشار شامل دانشجویان، بانوان، جوانان، کارمندان، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، فرهیختگان و ... در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در شوررای وحدت کشور بیش از ۴۰ حزب حضور دارند و جامعه روحانیت به عنوان یکی از نیرو‌های مرجع و اثرگذار در کشور با دعوت از اقشار و احزاب موجب هم‌افزایی نیرو‌های انقلابی می‌شود و محور شورا قرار دارد.

خزاییان ابراز کرد: به تعبیر بسیاری از کارشناسان سیاسی ساختار شورای وحدت ساختار بسیار سیاسی و ساختار نزدیک به تراز انقلاب اسلامی است؛ شورای وحدت با گفتمان عدالت‌خواهی، کارآمدی و توسعه درون‌زا به دنبال تحقق مؤلفه‌های دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که نیاز جامعه اسلامی را تأمین می‌کند.

وی بیان کرد: در ساختار شورای وحدت کشور همه اقشار حضور دارند و ارکان آن نیز از طریق انتخابات توسط نمایندگان اقشار، احزب و روحانیون انتخاب شدند.

سخنگوی شورای وحدت استان همدان عنوان کرد: شورای وحدت کشور یک تشکیلات با هدف انتخابات نیست بلکه بنا دارد به عنوان یک تشکیلات ماندگار در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور فعالانه داشته باشد.

وی اضافه کرد: شورای وحدت کشور با هدف هم‌افزایی و ایجاد انسجام در بین نیرو‌های انقلاب ایجاد شده است و در تمام جریانات و تشکل‌های دیگر سیاسی موجب پویایی انقلاب اسلامی خواهد شد.

خزاییان درخصوص انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا گفت: شورای وحدت، شورای اسلامی شهر را یک پارلمان شهری نمی‌داند بلکه رسالت شورای شهر را بسیار تخصصی می‌دانیم تا سیاسی لذا بنا است که بر اساس شایسته‌سالاری و توانمدی، تخصص و تعهد افراد کاندیدا‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم و بر این اساس یک لیست واحد ارائه دهیم.
 
وی ادامه داد: توصیه بر این است که ۳۰ تا ۴۰ درصد لیست از جوانان باشد و در ارائه لیست نهایی از نظر بانوان متخصص و متعهد شهر نیز استفاده شود و درصدد هستیم که با شورای نیرو‌های انقلابی ائتلاف اسلامی به یک لیست واحد برسیم. 

سخنگوی شورای وحدت استان همدان درخصوص اختلاف شورای ائتلاف با شورای وحدت درباره جامعه روحانیتگفت: این خبر صحت ندارد؛ سابقه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی به فعالیت جمنا در سال ۱۳۹۶ برمی‌گردد که به عنوان تنها تشکیلات اصول‌گیری در انتخابات مجلس یازدهم ورود کردند.

وی افزود: بعد از انتخابات مجلس یازدهم عقلای اصول‌گیرایی به آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و نقاط قوت و ضعف مجموعه پرداختند که متوجه شدند که یک سری ظرفیت‌ها در جریان اصول‌گیرایی مغفول مانده لذا به دلیل پتانسیل‌های مغفول مانده در جریان اصول‌گرایی و بهره‌گیری از این ظرفیت در نیرو‌های انقلاب شورای وحدت تشکیل شد.

خزاییان تأکید کرد: بنابراین شورای وحدت در راستای تقویت جریان انقلابی تشکیل شده و شورای ائتلاف، شورای وحدت و همنا که اخیرا شکل گرفته در تقابل هم نیستند بلکه قصد دارند ظرفیت‌های مغفول راپوشش داده به عبارتی کثرت در عین وحدت ایجاد شود و تمام جریانات انقلابی پوشش داده شود و با قدرت حضور یابند.

وی با بیان اینکه آنچه متأسفانه در کشور ما حاکم نشده است تحزب‌گرایی است، اذعان کرد: متأسفانه یکی از نقاط ضعف در کشور ما بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب این است که هنوز به تحزب به معنای واقعی نپرداختیم؛ در صورت تحقق این امر دیگر در جامعه به فرد رأی نمی‌دهد بلکه به حزب و برنامه محوری رأی می‌دهد. 

وی افزود: باید برای حزب و تشکل‌های سیاسی ارزش قائل شد چراکه اگر تحزب شکل گیرد دیگر فردی که به عنوان رئیس دولت توسط مردم انتخاب می‌شود بعد ۸ سال به جای پاسخگویی منتقد مردم نمی‌شود.
 
 
منبع: خبرگزاری حوزه
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار