معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: حضور در فضاهای سَربسته، خطر انتقال به کرونا را به شدت افزایش می دهد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر در چنین فضاهایی الزامی است.
کد خبر: ۹۶۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 05 May 2021

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: همانطور که بارها اعلام شده است، میان کاهش عمل به توصیه ‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.
او افزود: با وجود هشدارهای متعدد مسوولان استانی و دانشگاهی، به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، شاهد وقوع خیز سنگین چهارم بیماری شدیم و خانواده های بسیاری، گرفتار عوارض و مصایب آن شدند.
دکتر همتی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی خانوادگی حتی برای مدت زمان کوتاه نیز می تواند سبب انتقال کروناویروس شود، اضافه کرد: حضور در فضاهای سَربسته، خطر انتقال به کرونا را به شدت افزایش می دهد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر در چنین فضاهایی الزامی است.
این مقام مسوول در دانشگاه، شرکت در هر نوع مهمانی و دورهمی، اعم از مراسم های جشن، ترحیم، عیادت و مهمانی را یکی از عوامل اصلی ادامه چرخه انتقال ویروس در جامعه برشمرد و هشدار داد: در حال حاضر اغلب موارد انتقال به کرونا در منازل صورت می گیرد.
دکتر همتی با بیان این مطلب که فضای سر بسته و فاقد تهویه مناسب، خطر ابتلا به کووید ۱۹ را به شدت افزایش می دهد، تاکید کرد: در صورت اجبار به حضور در فضاهای سربسته لازم است علاوه بر استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی دست کم یک و نیم متر نیز رعایت شود.
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه دریافت واکسن کرونا به معنی بی نیاز بودن به رعایت پروتکل های بهداشتی نیست، یادآور شد: در صورت مشاهده علایم کرونا تا زمان دریافت نتیجه آزمایش، ساکنان منزل باید از ماسک استفاده کنند.

برچسب ها: کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار