کد خبر: ۹۶۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 05 May 2021

 

برخی از خانواده های نیازمند که با بیماری های مختلف مواجهند؛ به غیر از درد و رنج بیماری، رنج هزینه های سنگین درمان و پزشک و دارو و... راهم دارند که بیشتر اوقات از عهده پرداخت آن برنمی آیند و منجر به نقص عضو و یا فوت بیماران می شود و گاهی هم خیرین که اطلاع پیدا می کنند؛ به یاری شان می شتابند.

 

سه شنبه شب آدرس جوان28 ساله ای را در بندرعباس دادند که 16ماه در کماست و در خانه نگهداری می شود و هزینه های زیادی براین خانواده محروم تحمیل شده و سرپرست خانواده نیز فوت شده و بچه هایش نیز گرفتارند و خانواده درمانده شده اند. هزینه اجاره خانه و فیزیوتراپی و... فشار زیادی را بر این خانواده فقیر وارد کرده است و نیازمند یاری نهادهای حمایتی و خیرین می باشند.

 

جوان دیگری به بیماری پسوریازیس مبتلاست و درصورت عدم استفاده از دارو و آمپول های گرانقیمت، پوست ریزی زیادی دارد و از بدنش خونریزی می کند و شرایط سختی را خواهد داشت و این جوان نیز با دو فرزندحدود دو ماهه و 7ساله ؛شغلش کارگری است و اجاره نشین بوده که صاحبخانه ، پول ودیعه خانه را از ده میلیون تومان به شسصت میلیون تومان افزایش داده و آنها در آستانه آوارگی هستند و 15 اردیبهشت تاریخ قراردادشان تمام شد و ذر حال حاضر نیز دو هفته از صاحبخانه مهلت گرفته اند تا ودیعه را تامین و یا خانه را تخلیه کنند و اینها نیز نیازمند حمایت هستند.

 

خانواده های زیادی حتی در بندرعباس هستند که توان تامین دارو و رفتن به دکتر وانجام آزمایش و... را هم ندارند و گاهی که مطلع می شویم و اطلاع رسانی می کنیم و خیرین بخشی از هزینه ها را تامین می کنند و گاهی نیز هزینه تامین نمی شود و درمان بیمار انجام نمی شود ویا داروهای بیمار تامین نمی گردد. استان هرمزگان که قطب اقتصاد ایران است و درآمد بالایی را به خزانه واریز می کند؛ اما بیشترمردمش در فقر هستند و رتبه اول را در فقرخوراکی در کشور دارد و بیشتر مناطق روستایی بخصوص در شرق استان و محلات حاشیه های و بافت های فرسوده ؛ خانواده ها در فقر مطلق بسر می برند.

 

در این استان ضرورت دارد مراکز درمانی خیریه راه اندازی شود و خیرین و صنایع وبنگاه های اقتصادی استان در این حوزه مشارکت کنند تا خانواده ها بخاطر فقر، جان شان را از دست ندهند ورنج نکشند وحداقل بتوانند مراحل درمانی خودشان را انجام دهند. از طرفی دیگر بیشتر مردم با مشکلات معیشتی شدیدی مواجهندکه باعث افزایش بیماری ها و سوءتغذیه شده است که برای رفع مشکلات این بخش نیز بایستی چاره اندیشی شود تا با توجه بیشتر به اصل پیشگیری، از میزان بیماری ها نیز کاسته شود. برای برون رفت مشکلات درمانی استان بخصوص برای محرومان بایستی تدابیر لازم اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار