رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از ثبت الکترونیکی درخواست های فعالان اقتصادی استان از ابتدای اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: هدفگذاری امسال، پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی رونق تولید در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری است.
کد خبر: ۹۶۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 05 May 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی با اشاره به این که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری ۱۸ سیاست و برنامه اجرایی را برای خود در نظر گرفته است بیان کرد: یکی از این برنامه ها احیای ۳۵ واحد صنعتی راکد و غیرفعال خواهد بود، ضمن آن که افتتاح طرح های مهم، اجرای طرح توسعه واحدهای موجود و همچنین بهره برداری از پروژه های با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد نیز در سال ۱۴۰۰ در دستور کار است.

وی با بیان این که عملیاتی کردن نهضت ساخت داخل با هدف صرفه جویی ارزی در واردات از دیگر سیاست های این ستاد است خاطر نشان کرد: پیش بینی امسال آن است که ۹۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در استان و در بخش صنعت با تداوم نهضت ساخت داخل محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: تأمین و رفع مشکل مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی، احیای ۱۰ معدن راکد در استان در قالب شورای معادن استان، تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری و کوتاه شدن فرآیند آن، تأمین زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی استان در کنار توسعه نواحی صنعتی طغرود، قاهان، دستجرد، لنگرود، منطقه صنعتی نیزار و شهرک صنعتی ثامن از دیگر سیاست ها و برنامه های اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

سیجانی در عین حال افزود: هدفگذاری امسال برای پرداخت تسهیلات بانکی رونق تولید در بخش های مختلف، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۷۷ درصد آن در بخش صنعت، ۱۴ درصد در بخش گردشگری و ۹ درصد نیز در بخش کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان قم در ماه های اخیر شاهد انعقاد و امضای برخی تفاهم نامه ها با نهادهایی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است که تسریع در روند اجرای این تفاهم نامه ها در دستور کار سال ۱۴۰۰ قرار دارد، ضمن آن که پیگیری احداث کارخانه تولید پارچه چادر مشکی به عنوان یک پروژه مهم و شاخص استانی از جمله مفاد این تفاهم نامه هاست که  در سال جاری اجرایی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، ساماندهی مناطق نمونه گردشگری استان مانند طرلاب و فرودگاه، طایقان، کهک، حوض سلطان و مجموعه توریستی گنبد نمکی را از دیگر سیاست ها و برنامه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: پیگیری حل مشکل اسناد مالکیت خانه های روستایی به منظور ایجاد اقامتگاه های بوم گردی روستایی و همچنین پیگیری تأمین مالی زیرساخت های پروژه های گردشگری به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هم از دیگر سیاست ها و برنامه های سال جاری است.

سیجانی یکی دیگر از برنامه های تسهیل و رفع موانع تولید را راه اندازی سامانه الکترونیکی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و بیان داشت: مقرر شده است تا از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، درخواست های فعالان اقتصادی صرفا از طریق سامانه Tashil.stsm.ir ثبت شود، البته فعلا درخواست های مربوط به رونق تولید از این قاعده مُستثناست.

وی ادامه داد: بنابراین باید گفت علاوه بر لزوم ثبت الکترونیکی درخواست ها، ارزیابی این تقاضاها نیز بر اساس همین سامانه و بر اساس ارجاع به دستگاه های استانی و یا ملی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تاکنون نمایندگان دستگاه های اجرایی استان، آموزش های لازم برای استفاده از این سامانه را گذرانده اند، ضمن آن که میز خدمتی به همین منظور در سازمان صمت استان تشکیل شده تا علاوه بر ارائه راهنمایی های لازم در مراکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان، این میز هم بتواند آموزش ها و راهنمایی های لازم را در این موضوع به متقاضیان داشته باشد.

سیجانی همچنین تصریح کرد: بر اساس راه اندازی این سامانه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری، تقاضاها و درخواست های غیرالکترونیکی دارای اعتبار و ضمانت اجرایی نخواهد بود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه های زیرمجموعه آن در سال جاری نیز همانند سال گذشته جلسات منظم و بازدیدهای میدانی خود را همراه با افتتاح و بهره برداری از واحدهای مختلف صنعتی، کشاورزی و یا گردشگری در در دستور کار خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار