رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن تاکید بر اینکه افرادی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند باید مانند قبل مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: نارنجی شدن جهرم به معنای وضعیت عادی نیست و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.
کد خبر: ۹۶۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵ 04 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد رحمانیان افزود: واکسیناسیون به معنای ایمنی کامل نیست. زمانی می‌توان گفت بیماری در جامعه‌ای کنترل شده و افراد در ایمنی قرار دارند که ۷۰ درصد جمعیت تحت واکسیناسیون قرار گرفته باشند.

به گفته وی، حداکثر ایمنی واکسن برای فرد، دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن ایجاد می‌شود. با وجود این افراد واکسینه‌شده باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی تا یک و نیم متر و شست‌وشوی مداوم دست ها را ادامه دهند.

وی با اشاره به خارج شدن جهرم از وضعیت قرمز کرونایی گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت ها به مدت دو هفته توانستیم وضعیت بحرانی شیوع بیماری را در شهرستان کنترل کنیم.

وی ادامه داد: با وجود نارنجی شدن شهرستان جهرم، همچنان ۳۰ درصد نمونه‌ها مثبت می‌شود و درگیری بیماری بالاست.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه نیابد و این خیال ایجاد شود که وضعیت عادی است، قطعا جهرم مانند شهرستان مرودشت که در هفته پیش نارنجی بود و اکنون قرمز شده است، می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار