رییس مرکز بهداشت خوزستان از واکسیناسیون ۶۰ درصد مردم خوزستان در مقابل کرونا خبر داد و گفت: سه میلیون نفر خوزستانی، در مرحله واکسیناسیون عمومی کرونا، در مدت ۲ ماه، واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱ 03 May 2021

دکتر سیدمحمد علوی روز دوشنبه در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان بیان کرد: زمان دقیق واکسیناسیون عمومی مشخص نیست اما با توجه به اینکه هر نفر باید ۲ دوز واکسن دریافت کند، روزانه یکصد هزار دوز واکسن باید تزریق شود که کار بسیار سنگینی است.

وی با بیان اینکه گام چهارم و مرحله دوم طرح شهید قاسم سلیمانی از روز دوم اسفند پارسال آغاز و تا ۱۸ فروردین‌ امسال ادامه داشت افزود: پیش از این کل بیماران کرونایی شناسایی شده ۱۶۰ هزار و ۱۵۷ مورد بود که در مرحله دوم تعداد بیماران شناسایی شده به ۲۰۸ هزار مورد رسید.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: به دلیل شناسایی سریع‌ بیماران و ارجاع آنها به بیمارستان‌ها، موارد مرگ نیز در مدت ذکر شده از ۲۱۹ مورد در هفته به ۱۷۸ مورد کاهش یافت.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی حدود ۴۴۰ هزار مورد تست رپید و پی سی آر یعنی تقریبا روزانه ۱۵ هزار تست انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر بیمار کرونایی، ۱۰ مورد رهگیری و ۸.۶ تست انجام شد بیان کرد: در هفته‌های اخیر به دلیل کاهش کیت‌های آزمایشگاهی تعداد تست‌های ما به مراتب پایین‌تر آمده است.

علوی به گام پنجم و مرحله سوم طرح بیماریابی شهید قاسم سلیمانی در آینده اشاره کرد و افزود: در این مرحله، طرح واکسیناسیون به اقدامات قبلی اضافه شده و قرار است با آموزش نیروهای بسیج و هلال احمر از آنها در اجرای طرح واکسیناسیون گسترده استفاده شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به هر کسی اجازه تزریق واکسن را بدهیم اما آموزش لازم را ارایه می‌دهیم ادامه داد: برای انجام واکسیناسیون گسترده در خوزستان به ۵۰۰ تیم ثابت و ۳۰۰ تیم سیار نیاز داریم که اگر در هر تیم پنج نفر فعالیت کند به چهار هزار نیرو برای انجام واکسیناسیون گسترده نیاز است لذا انتظار داریم که سایر ارگان ها با در اختیار قرار دادن نیروهای خود، به ما کمک کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگر قرار است همکاری دیگر ارگان ها را نداشته باشیم باید به وزارتخانه اعلام کنیم که در خوزستان توان انجام واکسیناسیون گسترده وجود ندارد.

وی افزود: برای طرح واکسیناسیون گسترده به نیرو، خودرو و وسایل حفاظت فردی نیاز داریم در غیر این صورت کارها جلو نمی‌رود همچنین انتظار داریم که نیروهای داوطلب هلال احمر تمام وقت به ما کمک کنند.

هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار