شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: سرانجام پس از نزدیک به یک ماه میزان مصرف آب در تهران از میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته پیشی گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 03 May 2021

به گزارش تابناک تهران از شرکت آب و فاضلاب استان، مصرف آب شرب شهروندان تهرانی در روز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه امسال به سه میلیارد و ۲۹۲ میلیون لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هر چند طی دو روز گذشته شاهد بارندگی‌های پراکنده در استان تهران بودیم، اما این بارش‌ها اثری در جبران کمبود انباشته آب استان نخواهد داشت؛ چراکه بر اساس آمارهای رسمی، سهم بارش‌های استان تهران تا پایان فروردین ۲.۳۱ میلی‌متر بوده است.

مطابق گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی هفته گذشته (از چهارم تا دهم اردیبهشت‌ماه) ۲۳ میلیارد و ۲۳۱ میلیون لیتر آب در تهران مصرف شده است و بیش‌ترین میزان مصرف نیز مربوط به روز سه‌شنبه هفته گذشته (سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون لیتر) بوده است.

این در حالی است که روند افزایش دمای هوا طی روزهای آینده شدت بیش‌تری می‌گیرد و همین مسئله روی میزان مصرف آب در تهران اثر می‌گذارد.

چنان‌چه در آمارها مشاهده می‌شود، متوسط بیشینه دمای هوا هفته منتهی به ۱۰ اردیبهشت ماه ۲۹.۹ درجه بوده که این رقم نسبت به مشابه سال قبل ۷ درجه افزایش داشته است.

بر اساس گزارش رسمی شرکت آب منطقه‌ای تهران تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰حجم ذخیره سدهای استان تهران ۷۹۴ میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال گذشته ۹۳۲ میلیون مترمکعب بوده است.

هم‌اکنون حجم سد لار ۱۱۴ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۵۶ میلیون مترمکعب، سد ماملو ۱۲۵ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۲۲ میلیون مترمکعب و سد امیرکبیر ۱۷۷ میلیون مترمکعب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار