رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با ساخت اکانت جعلی به نام يكي از آشنايان قديمي خود در يكي از شبكه هاي اجتماعي، اقدام به آزار وی کرده بود،خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 03 May 2021



به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ "احسان آنقی"افزود:در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر اینکه شخصی با ساخت اکانت اینستاگرامی به نام وی اقدام به برقراری ارتباط با دوستان شاکی و ایجاد مزاحمت برای این افراد کرده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی یادآورشد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد فردي ناشناس با اکانت جعلی كه به نام شاكي پرونده ايجاد كرده ، پیام های مستهجن و غیر اخلاقی برای دوستان و اقوام وی ارسال و موجب هتک حیثیت او شده است.
سرهنگ آنقی افزود: در ادامه تحقیقات پلیس متهم که ساکن اراک بود، شناسایی و به پلیس فتا استان احضار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا،مشخص شد كه متهم، از دوستان قدیمی شاکی بوده و به دلیل اختلافات قديمي و به قصد انتقام جویی، اقدام به اين اعمال مجرمانه کرده است .

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به این که یک پنجم پرونده های واصله به پلیس فتا در سال 1399 مربوط به جرایم هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است و استفاده نابجا از فضای مجازی موجب افزایش جرایمی از قبیل هتک حیثیت شده است بیان داشت: برخی اختلافات از طریق گفت وگو قابل حل و فصل است و فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام گیری نیست .

وی در پایان خاطر نشان کرد: برابر قانون هرگونه توهین و اهانت به دیگران جرم محسوب شده و مجازات‌های قانونی برای فرد خاطی به دنبال دارد پلیس فتا با بهره گیری از نیروهای متخصص ،متخلفان فضای مجازی را شناسایی و با همکاری دستگاه قضائی کشور نسبت به برخورد قانونی با آنها اقدام می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار