دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس با بیان این عقیده که متاسفانه دولت سخنگو دارد، اما پاسخگو، نه! گفت: در هفته دولت هر روز با افتتاحیه‌ها و طرح‌های جدید مواجهیم، اما چرا کسی به کنترل گرانی کالاها، بازار بورس، مسکن، اشتغال جوانان و ... توجهی ندارد؟
کد خبر: ۹۶۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 03 May 2021

تابناک فارس به نقل از اییسنا: علی رهایی  بیان کرد: در شرایط کنونی اینطور به نظر می‌رسد که تصمیم گیری احزاب و تشکل‌های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بر روی انتخابات شوراهای اسلامی ششم سایه انداخته و توجه مردم و سیاستمداران بیشتر به انتخاب رئیس جمهور و کابینه بعدی است و باید بپذیریم که عمدتا اهمیت انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای است که انتخابات شوراها را ناخودآگاه تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

او گفت: در مجموعه اصولگرایی و نیروهای انقلابی برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری بر عهده یک گروه گذاشته شده و گروهی دیگر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیگیری می‌کنند، هرچند این واقعیت وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها را تحت‌الشعاع خود قرار داده اما اینگونه نیست که توجهی به آن نباشد و در استان‌ها از جمله فارس نیز گام‌ها به همین شکل برداشته می‌شود.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت استان فارس گفت: آنچه حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود اینست که انتخابات همواره تحت تاثیر عملکرد رقیبی‌ست که در مسؤلیت مستقر است و شورای پنجم نشان داد که شورای اثرگذاری نبوده و عملکرد قابل توجهی هم نداشته که این مهم برای احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا و انقلابی یک فرصت محسوب می‌شود که باید با روشنگری و دشمن شناسی پیروز میدان دو انتخابات مهم ریاست جمهوری سیزدهم و شورای اسلامی ششم شویم اما این به معنای کسب پیروزی از الان نیست و قطعا طیف سیاسی رقیب بیکار ننشسته و تا آخرین لحظه پایان هفته تبلیغات انتخابات با برنامه ریزی و حساسیت تلاش خواهیم کرد.

اصلاح طلبان با نامزدهای خاکستری پا به عرصه انتخابات خواهند گذاشت

رهایی ادامه داد: شاید این ادعا از سوی اصلاح طلبان فارس مطرح می‌شود که چهره‌های شاخص این طیف سیاسی رد صلاحیت شده‌اند ولی ارزیابی ما از ابتدای سال گذشته بود که در این دوره اصلاح طلبان با نامزدهای خاکستری پا به عرصه انتخابات خواهند گذاشت و به یقین برای هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر برنامه جامع و کاملی دارند.

او اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به تعدد نامزدهای اصولگرای شورای ششم شهر شیراز باید انسجام و وحدت بین احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا و انقلابی فارس حفظ شود که خوشبختانه اتفاق‌های خوبی از جمله اتحاد و همدلی تا امروز در بین احزاب و نیروهای دلسوز انقلابی گفته شده مرکز استان شاهد بودیم و این روند امیدواریم تا پایان انتخابات ادامه و الگوی مناسبی برای دیگر استان‌ها شود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اعضای شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس همگی از نیروهای دلسوز و انقلابی هستند که قطعا لیست مشترک هر دو طیف سیاسی همسو مورد تایید و استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

رهایی که معتقد است در انتخابات ریاست جمهوری قطعا دو قطبی بودن را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در شورای اسلامی ششم شهر شیراز با سه جریان سیاسی نامزدها اعم از اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین مواجه خواهیم بود.

او به چالش‌های پیش روی انتخابات هم اشاره و اظهار کرد: لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات علیرغم تبلیغات گسترده و همه جانبه منفی دشمن نسبت به موضوعاتی نظیر نبود آزادی در ایران و القا عدم کارآمدی نظام در چهار دهه گذشته، دلایل مشکلات کشور در بحث اقتصادی به ویژه در سال‌های اخیر به همراه راهکارهای حل مشکلات؛ که با بررسی تجربه سایر کشورها ثابت می‌شود که «تنها راه نجات اقتصاد، نگاه به درون و تحقق شعار سال “ تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها » از جمله چالش‌های پیش رو در انتخابات ۱۴۰۰ است.

دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس با بیان این عقیده که متاسفانه دولت سخنگو دارد، اما پاسخگو، نه! گفت: در هفته دولت هر روز با افتتاحیه‌ها و طرح‌های جدید مواجهیم، اما چرا کسی به کنترل گرانی کالاها، بازار بورس، مسکن، اشتغال جوانان و ... توجهی ندارد؟

رهایی ادامه داد: گرانی یکی از مسائل مهمی است که مردم را نسبت به دولت دلسرد کرده و باعث بی اعتمادی می‌شود و بخش اعظمی از نگرانی میزان مشارکت مردم در انتخابات به عملکرد امروز مسئولان بر می‌گردد؛ اگر آن‌ها به شعارهای داده شده عمل می‌کردند، مردم به حضور در انتخابات بیش از گذشته تشویق می‌شدند.

او با ابراز این عقیده که مردم ما تا به حال مشارکت خوبی در انتخابات داشته‌اند و اگر زمانی شاهد کاهش حضور آن‌ها پای صندوق‌های رأی بودیم، دلیل آن بی توجهی به تحقق شعارهای انتخاباتی بوده، گفت: به طور خلاصه عواملی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی و ... از جمله عوامل موثر در مشارکت مردمی در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود و قطعا با روشنگری، دشمن شناسی بدون تخریب یکدیگر، یقینا مردم با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب نامزد اصلح انقلابی و شجاع ، بستر لازم برای تشکیل یک دولت کارآمد و جوان متناسب با اهداف گام دوم انقلاب را فراهم خواهند کرد و در سرنوشت آینده کشور با بهبود وضعیت تولید، اشتغال و معیشت شریک خواهند شد.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت فارس تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که راه حل مشکلات اقتصادی موجود کشور تحقق شعار سال است و نباید حل مشکلات را به تحریم‌ها گره بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار