کد خبر: ۹۶۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 04 May 2021

روزنامه «تهران‌تایمز» در خبری اختصاصی نام چهار جاسوس آمریکایی که قرار است در ازای آزادی ۴ زندانی ایرانی در ایالات متحده و پرداخت ۷ میلیارد دلار آزاد شوند را منتشر کرد.

 کدام جاسوسان آمریکایی قرار است مبادله شوند؟

به گزارش مهر، روز گذشته بود که شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد آمریکا قصد دارد «چهار ایرانی» بازداشتی در خاک آن کشور و همچنین «۷ میلیارد دلار» از دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کرده و در ازای آن نیز ایران، چهار جاسوس آمریکایی که بخشی از دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند، آزاد کند.

پس از اعلام این خبر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌های پخش شده از شبکه لبنانی المیادین در مورد مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن را تکذیب کرد و از دیگر سو نیز مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم خبر مذکور را رد کرد و گفت: «توافق برای آزادی زندانیان آمریکایی تایید نمی‌شود اما جمهوری اسلامی همواره بر تبادل جامع زندانیان دو کشور تاکید کرده است.»

با وجود رد خبر تبادل زندانیان میان ایران آمریکا، اما گمانه‌زنی‌هایی در ارتباط با اسامی جاسوسان آمریکایی که احتمالاً قرار است از سوی جمهوری اسلامی آزاد شوند، صور گرفته است. در دیگر سو از آزادی «نازنین زاغری» جاسوس انگلیسی در ازای پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند نیز خبرهایی منتشر شده است.

اما روزنامه «تهران تایمز» در شماره صبح امروز خود و در خبری اختصاصی نام چهار جاسوس آمریکایی که قرار است در ازای آزادی ۴ زندانی ایرانی در ایالات متحده و پرداخت ۷ میلیارد دلار آزاد شوند را منتشر کرد.

در خبر تهران تایمز آمده است: «سیامک نمازی، باقر نمازی، عماد ادوارد شرقی و مراد طاهباز» چهار جاسوسی هستند که طبق برخی گمانه‌زنی‌ها میان دولت ایران و آمریکا تبادل خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار