کد خبر: ۹۶۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 04 May 2021

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور از تدوین طرح تحقیق و تفحص از سازمان امور استخدامی خبر داد و گفت: متاسفانه در روزهای پایانی دولت شاهد استخدام‌های خاص و تبدیل وضعیت برخی نور چشمی‌ها در سکوت هستیم.

تحقیق و تفحص از سازمان امور استخدامی کلید خورد/ استخدام‌های خاص در پایان دولت

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره تحقیق و تفحص از سازمان امور اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: استخدام‌ها در کشور باید در شرایط عادلانه صورت بگیرد و افراد بر اساس استعدادها و توانمندی‌های خود و از طریق آزمون جذب شوند.

جوکار افزود: اگر قرار باشد دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف نیروهایی را با عناوین شرکتی و قراردادی جذب کنند و بعدها این افراد نورچشمی به پیمانی تبدیل وضعیت شوند قابل قبول نیست؛ چراکه این کار موجب تضییع حقوق مردم خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه بر اساس اطلاعاتی که ما داریم در اواخر دولت بدون آنکه آزمونی برگزار شود تعدادی نیرو به عنوان قرارداد معین کار جذب دستگاه‌ها و سازمان‌ها شدند و بعد از برخی سیر مراحل آنها تبدیل به پیمانی شده و رسمی می‌شوند. در صورتی که چنین چیزی خلاف قانون محسوب شده و مجلس با آن برخورد می‌کند که همین موضوع موجب پایمال شدن حقوق برخی جوانان شده است و بی‌عدالتی محض محسوب می‌شود.

نماینده یزد در مجلس اظهار داشت: به دلیل تعدد این گزارشات موضوع تحقیق و تفحص از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و عملکرد این سازمان در مجلس مطرح شد و عملا کلید این موضوع زده شده است که امیدواریم در کمیسیون مربوطه سریع‌تر رسیدگی شده و این تحقیق و تفحص به جریان بیفتد که مطمئناً نمایندگان هم به اجرای این تحقیق و تفحص رأی خواهند داد و تلاش داریم تا پیش از پایان دولت بخش عمده‌ای از این تحقیق و تفحص را عملیاتی کنیم.

جوکار در مورد کان لم یکن شدن استخدام برخی از افرادی که در پروسه خاص در دولت استخدام شده‌اند گفت: وقتی گزارش این تحقیق و تفحص نهایی شود، به قوه قضائیه ارسال شده و تکلیف روشن خواهد شد و بر اساس نتیجه این گزارش تحقیق و تفحص قوه قضائیه با متخلفین برخورد کرده و افرادی که در این موضوع متولی بودند بایستی دادگاهی شوند. همچنین افرادی که در این پروسه استخدام شده‌اند هم  تعیین تکلیف شده و استخدام آنها کان لم یکن خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار