مدیر‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت: تبدیل کرج به شهر ملی صنایع‌ دستی به جهت گستردگی و تنوع این صنعت پیگیری می شود.
کد خبر: ۹۶۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ 03 May 2021

️به گزارش «تابناک البرز» مدیر‌کل میر‌اث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت: با توجه به اینکه البرز پایتخت اقوام بوده و همچنین گستردگی و تنوع صنایع‌دستی موجود در آن، اقداماتی به منظور تبدیل کرج به شهر ملی صنایع‌دستی در حال انجام است.

فریدون محمد‌ی، افزود: کثرت هنر‌مند‌ان و پراکندگی کارگاه‌ها‌ی تولید‌ی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در نقاط مختلف البرز لزوم رسیدگی و حمایت در زمینه تهیه مواد اولیه، بر‌پایی نمایشگاه‌ و فروش و بازار‌یابی محصولات تولید‌ی را افزایش داده که این امر موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شود.

محمد‌ی گفت: همچنین احیا‌ و باز ‌زنده‌سازی رشته‌ها و هنر‌های فراموش شده در حوزه صنایع‌دستی با اجرا‌ی برنامه‌های مدون از دیگر طرح‌هایی است که در سال پیش‌رو در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به منظور جلو‌‌گیر‌‌ی از شیوع ویروس کرونا دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و هنر‌ها‌ی سنتی به صورت غیر حضوری در رشته‌های مختلف توسط مربیان حرفه‌ای و با تجربه بر‌گزار و در پایان نیز مدرک معتبر به هنرجویان اعطا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار