استاندار سمنان گفت: مردم دامغان گلایه‌هایی در مورد ایجاد بیمارستان جدید در این شهرستان دارند که باید تلاش شود تا به سرعت ضعف‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان رفع و این دغدغه مهم مردم برطرف شود.
کد خبر: ۹۶۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 03 May 2021

استاندار سمنان: ایجاد بیمارستان جدید در دامغان مطالبه مردمی است

 

به گزارش تابناک سمنان  علیرضا آشناگر در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان که به مناسبت هفته سلامت در سالن غدیر استانداری سمنان انجام شد، با اشاره به تلاش‌های کادر پرتلاش بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز اظهار داشت: کار سخت و بزرگی به واسطه تلاش این کادر زحمتکش در خدمات‌رسانی به مردم در سطح کشور و استان انجام شده است.

وی رضایت خود را از عملکرد پرسنل بهداشت و درمان استان سمنان در مناطق زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود اعلام کرد و افزود: این رضایتمندی به معنای اینکه هیچ مشکلی در کیفیت خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان استان وجود ندارد؛ بلکه بدین معناست که مجموعه اقدامات انجام شده در سطح استان سمنان رضایت‌بخش و مطلوب بوده است.

استاندار سمنان وجود 2 دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود را از ظرفیت‌های مهم برای مردم این استان برشمرد و گفت: تجهیزات بیمارستانی استان سمنان متناسب با ظرفیت‌هاست.

آشناگر با تأکید بر تکمیل ظرفیت‌ها تا پایان کار دولت بیان کرد: بیمارستان‌های شهرستان‌های میامی و مهدی‌شهر باید هر چه زودتر تکمیل و تجهیز شوند.

وی اظهار داشت: مردم دامغان گلایه‌هایی در مورد ایجاد بیمارستان جدید در این شهرستان دارند که باید تلاش شود تا به‌سرعت ضعف‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان رفع و این دغدغه مهم مردم برطرف شود.

استاندار سمنان بر استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان برای واکسیناسیون عمومی کرونا تأکید کرد.

افزایش 2 برابری ظرفیت‌های بیمارستانی در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان در این دیدار با اشاره به تلاش‌های کادر درمانی، بهداشتی و خدماتی این استان در خدمات‌رسانی به مردم از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: حتی در شرایط پیک کرونا هیچ مشکلی در حوزه زیرساخت‌های بیمارستانی در استان سمنان ایجاد نشده است و باوجود تمام مشکلات و موانع توسعه بخش زیرساخت مورد توجه بوده است.

وی عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سمنان 50 تخت بستری ویژه آی.سی.یو در شهرستان‌های مختلف زیرپوشش این دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اکسیژن‌رسانی به بیمارستان‌ها و افزایش 2 برابری ظرفیت بیمارستان‌های استان سمنان را از جمله اقدامات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

دانایی در مورد پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان گفت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا 14 ماه تأخیر در پرداخت مطالبات داشتیم که اکنون با پیگیری‌های انجام شده و حمایت دولت این تأخیر به چهار ماه کاهش یافته است و به‌روزرسانی در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: با همکاری صنایع اقلام بهداشتی و موردنیاز بیمارستان‌های استان سمنان تأمین شده است و نه تنها نیاز استان بلکه بخشی از نیاز کشور نیز برطرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از دیگر اقدامات مهم انجام شده در شرایط کرونایی را تأمین دارو و تجهیزات عنوان کرد و گفت: کمبودی در بحث دارو و تجهیزات با همت همکاران و صنایع استان نداشته‌ایم.

دانایی بیان کرد: استان سمنان با همراهی مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رتبه‌های برتر کشوری را داراست.

وی در مورد تزریق واکسن کرونا گفت: واکسیناسیون در شرایط فعلی کار سختی است که به همت پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است.

دانایی ادامه داد: مرحله نخست واکسیناسیون به اتمام رسیده است و مرحله دوم آن که تزریق واکسن به افراد بالای 80 سال است به میزان 50 درصد تاکنون انجام شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد مراکز تجمیع واکسیناسیون در سالن‌های ورزشی در سطح استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه ابر پروژه بیمارستان سوختگی و سرطان کوثر سمنان یک پروژه بزرگ استانی است گفت: پروژه بیمارستان سوختگی به بهره‌برداری رسیده است و مرکز درمان سرطان نیز تا چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

دانایی در مورد احداث بیمارستان دوم در دامغان گفت: باید در این زمینه از ظرفیت خیران و بخش خصوصی استفاده شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار