مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به تأثیر شیوع بیماری کرونا در افزایش آمار دانش‌آموزان محروم از تحصیل در کشور و این استان گفت: سال تحصیلی جاری، استقبال خانواده‌ها از حضور نوآموزان در پیش‌دبستانی‌های استان سمنان نیز کاهش یافت.
کد خبر: ۹۶۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 03 May 2021
کرونا چند دانش‌آموز استان سمنان را از تحصیل محروم کرد؟

 

به گزارش محمد دستورانی  اظهار داشت: ضریب پوشش تحصیلی در همه مقاطع در استان سمنان بسیار قابل قبول بوده و این استان همواره از این نظر در کشور جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر شیوع کرونا بر تعداد دانش‌آموزان محروم از تحصیل در استان سمنان تصریح کرد: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، بیش از یک هزار و 200 دانش‌آموز استان سمنان در مقاطع مختلف با شیوع کرونا از تحصیل بازماندند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان اضافه کرد: بر اساس این اطلاعات، بیش از 600 نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان سمنان در سال تحصیلی جاری را دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دوره‌های اول و دوم تشکیل می‌دهند.

دستورانی افزود: بر این اساس بیش از 600 دانش‌آموز دیگر بازمانده از تحصیل ناشی از شیوع کرونا در استان سمنان نیز می‌بایست در مقاطع متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم تحصیل می‌کردند.

وی با اشاره به تغییر این آمار نسبت به سال‌های قبل و پیش از شیوع کرونا تصریح کرد: در سال‌های گذشته مجموع این آمار در همه مقاطع تحصیلی حدود 270 دانش‌آموز بوده و حتی به 300 نفر هم نمی‌رسید که بخشی از آنان را معلولین ذهنی و جسمی تشکیل می‌دادند که در زمره لازم‌التعلیم‌ها هم نبودند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه بر اساس آمار تعداد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم محروم از تحصیل در استان سمنان، هم‌زمان با شیوع کرونا چند برابر سال‌های گذشته و پیش از شیوع کرونا شده است عنوان کرد: البته استان سمنان شرایط بسیار بهتری از دیگر استان‌های کشور در این زمینه و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و افزایش ضریب پوشش تحصیلی داشته است.

دستورانی از اجرای برنامه‌های مختلف برای بازگرداندن دانش‌آموزان جامانده از تحصیل به گردونه تعلیم و تعلم خبر داد و با اشاره به اینکه بخشی از این برنامه‌ها آغاز شده است افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از فرصت تابستان به‌منظور آموزش به این دسته از دانش‌‌آموزان در حال انجام است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار