مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به افزایش سرانه‌های درمانی قم در یکسال گذشته، از راه‌اندازی بیمارستان مادر به‌زودی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 03 May 2021

به گزارش تابناک قم، با گذشت بیش از 14 ماه از بحران کرونا در استان قم، مردم و گروه‌های جهادی و هم‌چنین خیرین و مسئولان اجرایی به‌ویژه در موج‌های نخست و دوم با هم منسجم و یک دل در مبارزه با کرونا وارد عمل شدند. مساجد تبدیل به پایگاه مردمی شد و با گذشت مدت اندکی موج نخست و دوم مدیریت شد و قم به وضعیت مطلوبی رسید اما دوباره با یک سهل‌انگاری ساده شرایط قم خطرناک شد.

حجم کاری مدیریت بحران استان در یکسال گذشته شاید به‌جرئت با چندین سال فعالیت برابری کند و تلاش‌های شبانه‌روزی در قم سبب شد تا این استان در رأس استان‌های پیشرو و موفق با مبارزه با کرونا قرار گیرد.

 جمع‌آوری 70 میلیارد تومان از سوی ستادهای مردمی برای مقابله با کرونا 

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه مدیریت کرونا در این مدت اظهار داشت: طی یکسال گذشته 70 میلیارد تومان از سوی ستادهای مردمی مبارزه با کرونا به آسیب دیدگان کرونایی و تأمین اقلام بهداشتی جمع‌آوری و90 درصد اقدامات و برنامه‌های این ستاد اجرایی شده است.

محسن اروجی ابراز کرد: 176 دوره آموزشی در یکسال گذشته در این استان برگزار و 102 مانور تخصصی توسط دستگاه‌های اجرایی قم برگزار شده است .

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری و هم‌چنین طرح شهید قاسم سلیمانی افزود: در طرح غربالگری کرونا تمام مردم استان غربال و در طرح محله محور شهید سلیمانی نیز بخش زیادی از مردم از خدمات حمایتی و مراقبتی برخوردار شدند.

به گفته اروجی ؛ در شرایط بحرانی کرونا ما توانستیم زیرساخت‌های درمانی استان را توسعه دهیم و در این شرایط بیمارستان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به مدار فعالیت درمانی استان اضافه شد و بیمارستان مادر نیز با پیگیری صورت گرفته به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و به کمک کادر درمان استان خواهد آمد.

 جبران خسارت‌های کشاورزی در زمینه سیل و تگرگ سال گذشته 

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ادامه به خسارت‌های ناشی از سیل و تگرگ در کنار بحران کرونا اشاره کرد و گفت: برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی، بهبود زیرساخت‌ها و خسارت‌های حاصل از سیل، تندباد و تگرگ 14 میلیارد و 600 میلیون تومان به کشاورزان استان پرداخت شد.

اروجی خاطرنشان کرد : طی یک سال گذشته 24 میلیارد تومان برای بازسازی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان هزینه شده است، هم‌چنین در همین بازه زمانی 63 میلیارد تومان برای استمهال وام کشاورزان قمی اختصاص‌یافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار