نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نقاط ضعف و خلاهای طرح جامع اراک در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی اعلام و قرار بر اصلاح نواقص این طرح شد.
کد خبر: ۹۶۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶ 03 May 2021

 به گزارش تابناک مرکزی محمد حسن آصفری با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح جامع اراک، گفت: این طرح خلاءها و نواقص بسیار بالایی دارد و همانطور که قبلاً بنده بارها اعلام کردم اجرای این طرح افزایش قیمت افسار گسیخته مسکن را برای مردم اراک به همراه دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از ایرادات این طرح تعیین محدوده شهری و ایجاد تراکم در بعضی از نقاط شهر بوده است که بنده این موارد را در جلسه با وزیر راه و شهرسازی اعلام کردم ولی با این حال در سفیر اخیر مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی این موارد و نواقص اعلام و وی از مناطق و سکونتگاه‌های که جز محدوده شهری اراک در طرح جامعه به حساب نیامده بود، بازدید به عمل آورد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از بازدید از این مکان‌ها و جلسه در خصوص بررسی نواقص طرج جامع شهر اراک بنا بر این شد این طرح مجدد در شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بازبینی قرار گرفته و یک سری از مناطق کم برخوردار به محدوده شهری شهر اراک اضافه شود.

آصفری عنوان کرد: همچنین تصمیم بر این گرفته شد شورای عالی معماری و شهرسازی مناطقی از شهر اراک برای ایجاد تراکم در طرح جامع اراک اضافه کند و طرح جامع قبلی را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاحات طرح جامع، مانند تدوین این طرح طول خواهد کشید؟ گفت: زمان دقیق آن مشخص نیست ولی آنچه که مشخص است و ما به عنوان نماینده مردم بر آن تاکید داریم اصلاحات طرح جامع در اسرع وقت صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه طرح جامع در حال اجرا است اصلاحات آن تأثیر بر اجرای هم اکنون آن ندارد چون اصلاحات در مناطقی صورت می‌گیرد که در طرح جامع قبل، اصلاحی در نظر گرفته نشده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار