یک رویای یکبار مصرف درباره زمین‌خوردن موضوع خاصی نیست اما، وقایع مکرر سقوط نشان می‌دهد ذهن شما بیش از حد احساس غرق شدن یا ترس کرده است.
کد خبر: ۹۶۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 03 May 2021

آیا فکر می‌کنید خواب‌ها معنای عمیق‌تری دارند یا اینکه فقط تداخل تصادفی مغز است؟ رویاها همیشه بیانگر رابطه خاصی با رویاپرداز هستند. 

خواه کابوس باشد، آرزوهای ناخودآگاه، تحقق رویای خود یا خیالی. رویاها همیشه از زمان متخصصانی مانند زیگموند فروید در حال حل بوده‌اند تا معنای بروز آنها را بیابند.

رویاهایی در مورد سقوط:

سقوط به مرگ شما، سقوط از یک ساختمان، سقوط از صخره، آیا تابه‌حال رویایی دیده‌اید که از بلندی به زمین افتاده باشید تا با ترس‌ولرز بیدار شوید؟ البته، شما از زنده‌ بودن و راحتی رختخواب خود خوشحال هستید. 

بعد از اینکه از ستاره‌های خوش‌شانس خود تشکر کردید، تعجب می‌کنید و از خود سؤال می‌کنید که سقوط در خواب دقیقاً به چه معناست؟

در مرحله اول، بیایید روشن کنیم که رویاهای سقوط رایج هستند. به گفته  یک روان‌شناس خبره، سقوط رویاها مربوط به ازدست‌دادن کنترل یا فقدان اعتماد است. 

وضعیت روانی ما محیطی برای سقوط ایجاد می‌کند تا به ما کمک کند تا بدانیم در زندگی راحت نیستیم. در این بخش به بررسی برخی از موقعیت‌های رایج خواب دررابطه‌با زمین‌خوردن می‌پردازیم:

سقوط از ارتفاع زیادی مانند قله کوه یا صخره، سقوط از یک ساختمان بلند، زمین‌خوردن هنگام سوارشدن بر اسب، ازروی صندلی افتادن، سقوط از آسمان، سقوط از اتومبیل یا هواپیما یا قطار در حال حرکت، افتادن ازروی درخت، سقوط فقط در طول شب، سقوط از دریای تاریک، سقوط بی‌پایان در یک فضای سفید که هرگز پایان نمی‌یابد.

آیا با بهترین دوست خود قطع رابطه کرده‌اید؟ آیا اخیراً از شخص مهم زندگی (مثل دوست، همسر و ...) خود جدا شده‌اید؟ آیا فکر خیانت به شخصی درگذشته برای شما ناراحت‌کننده است؟ آیا یک‌لحظه شرم‌آور درگذشته شما باعث احساس عدم امنیت شده است؟

یک رویای یکبار مصرف درباره زمین‌خوردن موضوع خاصی نیست اما، وقایع مکرر سقوط نشان می‌دهد ذهن شما بیش از حد احساس غرق شدن یا ترس کرده است.

رویاها در مورد هیولاها و شیاطین

ما موافق هستیم که رویا های مربوط به هیولاها هرگز خوشایند نیستند. تحت تعقیب زامبی‌های گوشت‌خوار یا شیاطین قلمروی جهان، ما را به اندازه کافی می‌ترساند تا دوباره بخوابیم. 

با این حال، لازم است درک کنیم که چرا این رویاها را می‌بینیم. یکی از رایج‌ترین دلایل ظاهرشدن شیاطین در خواب این است که اخیراً شاهد یک اتفاق هولناک بوده‌اید. بسیاری از افراد رویابین بعد از دیدن یک فیلم ترسناک قبل از رفتن به بستر، حملات هیولایی تند و زننده‌ای را در حالت رویایی خود تجربه می‌کنند.

ضمیر ناخودآگاه وقایع فیلم را بازی می‌کند و شما را در نقش قهرمان اصلی قرار می‌دهد. برخی از موقعیت‌های رایج خواب‌های مربوط به هیولاها به شرح زیر می‌باشند:

در یک منطقه متروک توسط غول‌ها تعقیب می‌شوید، هیولاهایی که زیر تخت یا کمد مخفی شده‌اند، شیاطینی که شما را در جهنم می‌کشند، رویاهایی که در آن به خون‌آشام یا گرگینه تبدیل می‌شوید و رویاهایی در مورد مبارزه تن‌به‌تن با یک هیولا.

اگر فیلم‌های ترسناک باعث تهاجم ذهن اهریمنی شما نمی‌شوند، یک فاجعه شخصی که درگذشته متحمل شده‌اید می‌تواند نتیجه رؤیاهای این‌چنینی باشد. شاید فاجعه‌ای در رابطه با کودک‌آزاری یا هنگامی‌که شخصی شما را آزار داده است داشته‌اید، ذهن ما شرورهای زندگی واقعی را به‌عنوان هیولا درک می‌کند و دائماً از طریق مجموعه‌ای از هیولاها و شیاطین آن واقعه غم‌انگیز را مرور می‌کند.

لازم است هر فاجعه شخصی را جدی بگیرید. به یک روانشناس مراجعه کنید تا بفهمد چرا حضور هیولاها اغلب احساس می‌شود و در مورد هرگونه سو استفاده‌ای که از شما شده است صحبت کنید

رویاهایی درباره دندان‌های لق

شما آنجا هستید، روبه‌روی آینه و ناگهان وحشت‌زده می‌شوید! دندان‌های شما کمی لرزیده و سپس به شدت لرزیده و به زمین می‌افتد. وحشت‌زده از خواب بیدار می‌شوید و به نزدیک‌ترین آینه می‌شتابید.

بعد از شمردن هر ۳۲ تای آنها، پوزخندی می‌زنید و خوشحال می‌شوید از اینکه فقط خواب بوده است. اما خب دیدن افتادن دندان‌ها در خواب رویای بدی است!

ما با رویای افتادن دندان‌هایمان بدون هیچ دلیل واقعی آشنا هستیم. اما امروز، شما می‌آموزید که چرا ازدست‌دادن دندان‌ها در خواب بیانگر ازدست‌دادن قدرت است. ریزش و افتادن دندان شما معادل ازدست‌دادن توانایی جویدن غذا و لذت بردن از خوردن غذا است.

همچنین ترس از پیری را نشان می‌دهد. هیچ‌کس از پیر شدن لذت نمی‌برد اما این روند زندگی است. برای برخی، این مسئله ازدست‌دادن جذابیت ظاهری و جوانی است. وقتی این ترس در خواب آنها بروز می‌کند، باعث می‌شود که دندان‌های خود را به طور مکرر از دست بدهند. در ادامه به بیان چند مورد از این رویاها می‌پردازیم:

رویای که در آن کاملاً بدون دندان می‌شوید، رویاهای ازدست‌دادن دندان‌های جلویی، دندان‌های شما قربانی خرابی و پوسیدگی دندان هستند، هنگام مصرف غذا، دندان‌های شل شده را بجوید، وقتی رو به آینه هستید، دندان‌ها می‌افتند، کسی دندان‌های شما را بیرون می‌کشد (شکنجه)، دندان‌های شما درست وقتی لمس می‌کنید می‌افتند، تراشه‌های دندان شما از بین می‌رود.

به گفته لوری کویین، یک تحلیلگر خبره رویاها، رویایی که مربوط به دهان است، شخصیت ضعیفی را بیان می‌کند. ممکن است روز بعد جلسه فوری داشته باشید یا از اینکه خود را در معرض تماشاگران قرار دهید ترس دارید.

رویاها در مورد غذا

ما نمی‌توانیم از داشتن یک میان وعده دیگر حین خواب و در رویا شکایت کنیم، به خصوص میان وعده‌ای که کالری اضافه نمی‌کند. غذا از بهترین رویاها برای زنان و مردان است.

اگر خود را در میان میز ناهار خوری با غذای خوش بو می‌بینید. بلعیدن هر لذت گناه آلود اشکالی ندارد زیرا رویاهای مربوط به غذا بیانگر فراوانی و رضایت هستند.

رویاهای مربوط به غذا فقط برای لذت‌های بصری نیستند. بدن ما پیام می‌دهد که کمبود تغذیه خاصی در رژیم غذایی ما وجود دارد. شاید، اخیراً بدن خود را گرسنه کرده‌اید یا رژیم خود را تغییر داده‌اید. رویاهای مربوط به غذا به ویژه به معنای شادی در زندگی ما است اما گاهی اوقات می‌تواند به معنای هوس درونی بدن باشد.

رویاهای رایج رویاهای غذایی شامل:

نشسته کنار یک میز ناهار خوری بزرگ با بیش از ۵۰ غذای آشپزخانه که در کشورهای مختلف پخش شده، یک بشقاب از غذای مورد علاقه شما، خوردن غذایی که بی مزه است، خوردن غذا توسط خودتان، از یک وعده غذایی در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید، تماشای دیگران در حال لذت بردن از غذای خود، در هنگام خوردن غذا کسی وعده غذایی شما را بدزدد، خوردن غذایی که توسط کسی باقی مانده است، خوردن غذایی سمی یا فاسد

رویاها درباره پرواز

هیچ چیز آرامش بخش تر از پرتاب کردن خود و پرواز در آسمان نیست. متأسفانه، ما انسان‌ها بال نداریم، ما نمی‌توانیم پرواز کنیم. به همین دلیل ما خوش شانس هستیم که در مورد پرواز رویاهایی داریم. بسیاری از ما از آزادی مهیج سفر آسمانی در میان ابرها لذت می‌بریم.

وقتی یک رویاپرداز شفاف هستید، این تجربه ۱۰ برابر بهتر است. رویای شفاف وقتی است که خواب بیننده از حالت رویایی خود آگاه باشد و کاملاً بر آن مسلط باشد. رویاهای شفاف خطرناک نیستند، رویابین کنترل رویای خود را از طریق خلبان خودکار به دست می‌گیرند. بنابراین، یک رویا در مورد پرواز به چه معناست؟در اینجا ۵ نمایش از یک خواب پرواز را می آوریم:

یک رویای پرواز، جاه طلبی را به تصویر می‌کشد. اگر اخیراً در تجارت ارتقا پیدا کرده‌اید یا سود کسب کرده‌اید، داشتن رویایی که جاه طلبی شما برای رسیدن به قله‌های جدید را نشان دهد طبیعی است.

پرواز همچنین نشان می‌دهد که شما اخیراً از یک واقعه آسیب زا نقل مکان کرده‌اید و با افرادی که شما را آزار داده‌اند صلح کرده‌اید.

پرواز مربوط به کسب آزادی در برابر ظلم است. اگر رابطه بدی را تجربه می‌کنید، ذهن شما رویای آزادی به دور از محیط خشونت آمیز را در سر می‌پروراند.

هنگامی که روح درونی شما چیزی بیش از لذت‌های زمینی را می‌خواهد، یک ارتباط معنوی در راه رویای پرواز ایجاد می‌شود.

پرواز به معنای ساده این است که شما آرزو می‌کنید ابرقهرمان مورد علاقه خود باشید.

رویاها در مورد مرگ

مرگ احتمالاً تنها رویایی است که  به حقیقت می‌پیوندد. به هر حال مرگ اجتناب ناپذیر است و برای همه اتفاق می‌افتد. با این حال، یک پیامد زشت وجود دارد که ما نمی‌توانیم پس از خواب دیدن ازدست‌دادن کسی، آن را از بین ببریم و این فکر فریبنده یک فال بد است که در شرف وقوع است.

بنابراین، آیا رویای ازدست‌دادن کسی معنایی دارد؟ اکثر رویاپردازانی که رویای مرگ را می‌بینند، از ترس ازدست‌دادن عزیزانشان می‌ترسند. آنجاست که انرژی منفی حمل می‌شود و خود را با یک رویا نشان می‌دهد.

مرگ در مورد والدین، ​​همسر، خواهر و برادر و دوستانتان کاملاً معمول است. معنی آن نیز کاملاً ساده است، مرگ پایان زندگی است و یک رویای مربوط به مرگ همیشه نشان دهنده ترس است.در ادامه دلایل و معانی پشت خواب‌های مربوط به مرگ را بررسی می کنیم.

  • وجدان مقصر معمولاً اولین نشانه خواب دیدن است.شما یا آن شخص را نبخشیده‌اید و یا رابطه ترسناک در گذشته با آن فرد داشته‌اید.
  • عشق شما به فرد خاص باعث می‌شود که ضمیر ناخودآگاه شما بینشی در مورد نابودی و ازدست‌دادن داشته باشد.
  • خواب دیدن مرگ اغلب نا امنی در زندگی واقعی را نشان می‌دهد.این نشانه عدم اطمینان شما نسبت به شخصی یا چیزی است.
  • گاهی اوقات، آنقدر از شخصی در زندگی واقعی بیزار هستید که خواب دیدن مرگ او، طولانی می‌شود.بهترین راه برای مبارزه از طریق ایجاد صلح یا حرکت به سمت جلو است.
  • گزارشی ازیادگیری ذهننشان می‌دهد زنانی که اخیراً به آنها گفته شده است باردار هستند، رویاهای خود را در مورد ازدست‌دادن شخصی دوباره تکرار می‌کنند. این معمولاً به معنای نشانه‌ای از تولد دوباره است، زیرا چرخه زندگی و مرگ کاملاً به هم پیوسته است.

رویاهای در مورد تعقیب شدن توسط فرد ناشناس

آیا دائماً از شخصی فرار می‌کنید یا متوجه می‌شوید که چهره‌ای سایه دار شما را دنبال می‌کند؟ این فکر به خودی خود باعث ترسناک بودن رویا می‌شود اما خوشبختانه یک رویا به پایان می‌رسد.

رویاها، جایی که توسط یک شخصیت نقابدار یا موجودی ما را تحت تعقیب قرار می‌دهند، معنای عمیق‌تری نسبت به بیشتر رویاها دارند. وقتی از چیزی فرار می‌کنیم، معمولاً مضطرب هستیم و این نشان می‌دهد که ضمیر ناخودآگاه ما نگران یک حادثه نگران کننده اخیر است.در ادامه به بررسی انواع مختلفی از خواب دیدن، جایی که تحت تعقیب قرار می‌گیرید می پردازیم:

  • وقتی غریبه‌ای شما را تعقیب می‌کند، این نشان می‌دهد یک مشکل اساسی در زندگی شما رخنه کرده است.ناخودآگاه شما با شرایط به عنوان یک تهدید برخورد می‌کنید.
  • اگر یک حیوان وحشی یا چهارپا شما را تعقیب می‌کند، ممکن است قید کند که از احساس خشم عصبانیت یا انرژی منفی رنج می‌برید.ذهن باعث ایجاد احساسات منفی در جانوران عصبانی می‌شود که شما را تعقیب می‌کنند و هنگامی که شما را پیدا می‌کنند، زندگی شما را تسخیر می‌کنند.
  • به احتمال زیاد شما شخصی را که در زندگی واقعی در حال تعقیب شماست شناسایی می‌کنید، به این معنی که شما برداشت بدی از آن شخص دارید.اگر آن شخص برای شما کاملاً شناخته شده باشد، این به معنای آشفتگی در روابط است.عمل فرار کردن در حالی که بیشتر از این رابطه فرار می‌کنید پیش بینی می‌شود.
  • به ندرت، تعقیب کننده شما هستید و می‌توانید به دنبال شخصی بدوید.این بدان معنی است که شما به شخص مورد نظر بسیار احترام می‌گذارید یا (او را) آرزو می‌کنید.
  • و همچنین می‌تواند به این معنی باشد که شما می‌خواهید برای دریافت جایزه یا ارتقا در محل کار خود با فردی رقابت کنید.

رویاها در مورد درها

درها نشان دهنده فرصت‌ها و پنهان کاری هستند. این رمز و راز پشت در است که ما را نسبت به آنچه در پیش رو است کنجکاو می‌کند. ما متوجه می‌شویم که درها به سادگی لایه‌هایی از علایق ما هستند که باعث کنجکاوی ما می‌شوند.برای بررسی بیشتر نوع رویای خود، بیایید نگاهی به توضیحات مختلف زیر بیندازیم:

  1. یک درب قفل شده

مسیری که در نهایت به یک در قفل منتهی می‌شود، معمولاً بیانگر انتخاب است. انتخاب باز کردن و راه رفتن در داخل یا دوری از آن. اگر تصمیمی برای تصمیم گیری در زندگی واقعی شما گرفته شده باشد، رویای درب‌ها کاملاً واضح است، شما به راحتی در انتخاب درست گیج می‌شوید.

  1. یک درب باز

درب باز نگاهی اجمالی به آنچه در پیش رو دارید را به شما نشان می‌دهد. کافی است که کنجکاوی خود را درک کرده و آن را راضی کنید. اما مطمئن نیستید که آماده رفتن به ماجراجویی جدید هستید یا به سبک زندگی فعلی خود باز می‌گردید. درهای باز معمولاً به سفرهای معنوی مرتبط بوده و در موجوداتی که خواهان تغییر در زندگی خود هستند، آشکار می‌شود.

  1. بسیاری از درها

اگر پس از باز کردن درب اول، درب دیگری و درب دیگری پس از آن وجود دارد. این یک تناقض است که هرگز پایان نمی‌یابد. هر درب به درب جدیدی منتهی می‌شود و این نشان می‌دهد که شما به دلیل ترس از عواقب ناشی از انتخاب، می‌ترسید. ناخودآگاه شما فقط درهایی را به عنوان نشانه‌ای برای افزایش کنجکاوی شما ایجاد می‌کند.

  1. درب مسدود شده

درب مسدود شده به معنی پرخاشگری است. درب پیچ دار راهی برای نشان دادن فرصت است اما به دلیل انتخاب‌های شما، در حال حاضر در دسترس نیست. همچنین به این معنی است که اخیراً یک فرصت بزرگ را از دست داده‌اید.

نتیجه

پاسخ کوتاه این است که به عنوان انسان در موقعیت‌های واقعی زندگی خود معنی پیدا کنیم. وضعیت روحی و روانی ما را به عنوان یک نقاش تصور کنید و رویاها را پروژه‌هایی بدانید که برای یافتن منطق جلوه‌های آنها به ما محول شده‌اند.

در حالی که اثبات می‌شود حیوانات خواب می‌بینند، انسان‌ها تنها موجوداتی هستند که معنای پشت هر لذت بصری را پیدا می‌کنند. یافتن معنی برای این شبیه سازی‌های ثبت نشده به ما کمک می‌کند تا با خود و اطرافیان خود صلح کنیم. امیدواریم با تجزیه معنی دار ما منطق را در رویاهای خود پیدا کنید./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار