رییس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۳۵۰هزار اصله نهال گرمسیری و سردسیری سالانه در نهالستان‌های منابع طبیعی استان تولید و نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹ 03 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«عبدالعلی جلیلیان»  افزود: این تعداد نهال در ۲ نهالستان اسلام آباد غرب و «انزل» سرپل‌ذهاب تولید می شود تا نیاز طرح‌های توسعه نهال کاری و زراعت چوب در استان برطرف گردد.

وی ادامه داد: بادام، گلابی جنگلی، داغداغان، توت، افرا، اقاقیا، زبان گنجشک، عرعر و انواع سوزنی برگ، نهال‌های تولید شده در این نهالستان‌ها هستند.

رییس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار داشت: مراحل تولید ۱۸۰ هزار اصله نهال از گونه های جنگلی و فضای سبز نیز در دست اقدام است.

وی همچنین از پایان عملیات قلمه گیری و کاشت ۶۰ هزار قلمه صنوبر در نهالستان بدره ای شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

نهالستان «انزل» سرپل ذهاب به مساحت بیش از ۲۲ هکتار بزرگترین نهالستان استان است که گنجایش تولید یک و نیم میلیون نهال گلدانی را دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار را مرتع تشکیل داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار