امید علی مرآتی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت توزیع نیرو برق استان کرمانشاه گفت: با توجه به گرما زود هنگام هوا و افزایش مصرف برق، عدم مدیریت صحیح مصرف انرژی خاموشی‌های برنامه ریزی شده را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 03 May 2021

امید علی مرآتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مصرف برق در استان و در سال جاری با توجه به گرمای زود هنگام هوا افزایشی بوده و با توجه به مشکل کم آبی نیز بخشی از نیروگاه‌های آبی قادر به فعالیت نیستند و در صورت عدم همکاری و مدیریت مصرف از جانب مردم احتمال خاموشی برنامه ریزی شده وجود دارد.

وی افزود: از سال گذشته اقداماتی جهت مدیریت مصرف برق انجام داده ایم، اما به صورت کلی می‌توان گفت وضعیت مصرف امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در شرایط مطلوبی نیست و با توجه به گرم شدن زود هنگام هوا، استفاده برخی منازل از کولر‌ها آغاز شده، همچنین برای بخش صنعتی نیز سال سختی پیش رو داریم که طبق تفاهم نامه‌های انعقاد شده با این بخش، در صورت همکاری با شرکت توزیع برق از امتیازات مثبتی بهره مند می‌شوند و احتمال خاموشی‌ها کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیرو برق استان کرمانشاه تصریح کرد: تا این لحظه حدود ۶۰۰۰ تفاهم نامه با مشترکین بخش کشاورزی، صنعتی، تجاری و سایرین بسته‌ایم که در بخش کشاورزی در صورت عدم مصرف برق در چهار ساعت پیک که از جانب شرکت توزیع برق تعیین می‌شود، مصرف برق ۲۰ ساعت دیگر به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: مشترکین اداری و صنعتی یا مشترکینی که دیزل ژنراتور دارند در صورت انعقاد تفاهم نامه با شرکت توزیع برق و طبق قراردادی که با شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی بسته ایم گازوئیل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و بابت میزان انرژی تولید شده توسط ژنراتور هزینه‌ای به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد که جهت کاهش مصرف برق و پیشگیری از ایجاد خاموشی همکاری لازم را داشته باشند و کولر‌های آبی را روی دور کند گذاشته، کولر‌های گازی را روی حداکثر دمای ۲۴ درجه بگذارند و از وسایل برقی که در ساعات پیک مورد نیاز نیست استفاده نکنند، همچنین روشنایی هایشان را کمتر کنند که در صورت عدم همکاری با خاموشی مواجه خواهیم شد.

مرآتی بیان کرد: در حال حاضر به دنبال کاهش ساعت کاری ادارات مشابه سال گذشته هستیم و در صورت اخذ مجوز از استانداری برنامه را اجرایی خواهیم کرد که نتایج مفیدی در پی خواهد داشت همچنین به منظوری پیشگیری از وقوع خاموشی‌ها چراغ اضافی خیابان ها، پارک‌ها و معابری که به روشنایی نیاز ندارند و جز مناطق حادثه خیز نیستند را خاموش کرده ایم که حدود هفت مگاوات سبب صرفه جویی در مصرف برق شده است.

وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که خاموشی به بخش تجاری و خانگی نرسد که این اتفاق رخ نخواهد داد مگر اینکه خود مردم در مدیریت مصرف همکاری نکنند، زیرا هر زمان بار شبکه از تولید بیشتر شود خود به خود خاموشی پیش می‌آید و شرایط از کنترل شرکت توزیع نیروی برق خارج می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار