سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: جابجایی دستفروشان مرکز شهر اهواز فعلا منتفی شده و در صورت تصمیم گیری مسئولان برای اجرای این طرح بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر نصب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳ 02 May 2021

بابک محمدی  درباره علت اجرا نشدن طرح جابجایی دستفروشان مرکز شهر اهواز که قرار بود هفته گذشته انجام شود، اظهار داشت: این طرح فعلا به دلایلی منتفی شده و هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است، بنابراین در حال حاضر هیچ نوع جابجایی نداریم تا شورای تامین درباره آن تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری اهواز برای ساماندهی دستفروشان، افزود: به محض عملیاتی شدن این طرح، بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر نصب و به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه زمان جابجایی دستفروشان هنوز تعیین نشده، اضافه کرد: مرکز شهر از اولویت های طرح ساماندهی است که کارشناسان ۲ نقطه برای آن پیشنهاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: پارک ربیع و پارکینگ پشت بیمارستان الزهرا که در منطقه یک شهرداری قرار دارند برای استقرار دستفروشان در نظر گرفته شده‌اند، زیرا محلی باید به عنوان بازارچه‌ دستفروشی انتخاب شود که دسترسی مردم به آن راحت باشد.

بر اساس این گزارش، عالمی نیسی فرماندار اهواز پیش از این در نشست بررسی پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا، در استانداری خوزستان، از برگزاری جلسه شورای تامین اهواز برای ساماندهی دستفروشان خبر داده و گفته بود که جابجایی دستفروشان هسته مرکزی اهواز ۲۹ اردیبهشت اجرایی می‌شود.

ساماندهی دستفروشان در اهواز همیشه یکی از چالش‌های مدیریت شهری بوده که هیچگاه نتوانسته برای آن برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد. کارشناسان مسائل شهری و اجتماعی اما دستفروشی را یک واقعیت ریشه‌دار، ناشی از تضاد طبقاتی و خشونت اجتماعی می‌دانند.

در یکی از موارد، ماموران شهرداری اهواز، حدود ساعت ۴ بامداد جمعه ۱۲ دی ماه ۹۹ به بازارچه دستفروشی خیابان کارگر شرقی، هجوم آورده و به وسیله لودر بساط و اجناس آنها را از بین بردند. این رویداد در حالی رخ داد که اعضای شورای شهر اهواز و شهردار منطقه ۴ نیز از آن بی‌اطلاع بودند.

در سال ۹۵ نیز طرح ساماندهی و جابجایی حدود ۲ هزار نفر، دستفروش هسته مرکزی شهر اهواز به پارک ربیع، مطرح شده بود که با بازگشت آنها به بازار مرکز شهر، این طرح عملا شکست خورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار