رییس مرکز آموزشی،پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: اهدای اعضای پسر نوجوان ۱۴ ساله اهوازی مرگ مغزی به چهار بیمار نیازمند عضو در اهواز و تهران زندگی بخشید.
کد خبر: ۹۶۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱ 02 May 2021

دکتر میثم معزی اظهار داشت:در تاریخ ۱۲ اردیبهشت بعد از رضایت خانواده نوجوان ۱۴ ساله مرگ مغزی برای اهدای عضو، هماهنگی‌های لازم گروه پیوند عضو بیمارستان گلستان با پزشکان،مدیران،سازمان اورژانس کشور ،بیمارستان رجایی تهران و سایر عوامل صورت پذیرفت و اتاق عمل پیوند جهت انجام عمل فوق به صورت آماده باش کامل قرار گرفت.

وی افزود: قلب اهدا شده توسط تیم اعزامی از تهران با یک دستگاه جت فالکون متعلق به سازمان اورژانس کشور در مدت ۷۰ دقیقه به بیمارستان رجایی تهران انتقال پیدا کرد.

معزی ادامه داد: این پسر ۱۴ ساله بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و کبدها و کلیه‌ها دربیمارستان گلستان اهواز پیوند داده شدند.

رییس مرکز آموزشی،پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: در سال ۱۴۰۰‌ پنجمین عمل اهدای عضو در این بیمارستان انجام شد که در این شرایط کرونایی بسیار امید بخش است و امیدواریم فرهنگ اهدای عضو در استان و کل کشور فرهنگ سازی و نهادینه شود تا بتوانیم زندگی دوباره به همنوعان خود ببخشیم.

برچسب ها: دکتر میثم معزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار