مدیرکل بنیاد استان مرکزی گفت: شهدا بزرگ‌ترین و بهترین معلم بشریت هستند، چراکه آن‌ها به همه ی ما درس مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی می دهند.
کد خبر: ۹۶۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 02 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی انصاری فر به مناسبت فرارسیدن شهادت استاد مرتضی مطهری افزود: شهید مرتضی مطهری الگویی نمونه برای جامعه بزرگ معلمان و اساتید مدارس و مراکز علمی ایران اسلامی است و نام‌گذاری این هفته به نام معلم، یادآوری بر تلاش و مجاهدت معلمان در عرصه علم و تربیت کشور عزیزمان ایران است.
وی با تأکید بر شناخت مقام والای شهدا و انتقال آن به نسل‌های آینده، گفت: امروز تهدید جدی انقلاب اسلامی آسیب فرهنگی است و دشمن تلاش می‌کند نسل جوان را از اعتقادات و مبانی فرهنگ اسلام دور کند، ازاین‌رو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه آن‌ها را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه می‌کند.
مدیرکل بنیاد استان مرکزی گفت: نقش کلیدی معلمان به‌عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند زیرا معلمان جامعه، انسان‌سازان نسل بعدی‌ هستند.
انصاری فر افزود: معلمان کسانی هستند که محوری‌ترین و بنیادین‌ترین نقش در انتقال هویت، فرهنگ، ارزش‌ها، باورها و صیانت از آن‌ها در میان نسل آینده هر کشور رادارند.
انصاری فر اضافه کرد: مفاهیم اثرگذار و حرکت آفرینی همچون ایثار و شهادت قادرند تا فضای یک جامعه را به‌صورت گسترده تحت تأثیر قرار دهند و والاترین برکات را برای آن به همراه داشته باشند و در حقیقت اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران آن‌طور که بایدوشاید برای دانش آموزان معرفی شود و به قالب‌های کلیشه‌ای محدود نشود بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.
انصاری فر همچنین به شرایط پیش‌آمده در آموزش کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: معلمان بیش از گذشته می‌توانند فعالیت‌های خود در فضای مجازی را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هدایت کنند و از این تهدید پیش‌آمده به‌عنوان فرصتی بی‌نظیر برای تربیت نسلی شهیدپرور استفاده کنند.
گفتنی است استان مرکزی مفتخر به داشتن ۱۱۰ شهید معلم والامقام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار