کرونای انگلیسی ۷۰ درصد به نوع قبلی و کرونای هندی ۲۰ درصد بیشتر از نوع انگلیسی منتقل می شود.
کد خبر: ۹۶۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 02 May 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تجمع این جهش ها در این ویروس باعث می شود که خصلت های جدیدی در آن پدیدار شود که نتیجه آن راحتی در انتقال و قدرت بالای کشندگی است.
دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: خواستگاه اصلی این نوع ویروس همانند اسمش در کشور هند است به طوریکه ۶۰% واریانت های جدا شده از هندوستان ایزوله هستند و در حال حاضر نیز این نوع جهش یافته در هندوستان شرایطی را به وجود آورده است که شاهد افزایش مرگ و میر و ابتلا به بیماری هستیم.
وی تاکید کرد: ویروس جهش یافته هندی مشخصه های خاص خود را دارد و حدود ۱۵ جهش که تعداد ۵ عدد از آن در ناحیه ژن پروتئین شاخک است، دارد که نسبت به ویروس های دیگر می تواند سریعتر و گسترده تر انتشار پیدا کند.
وی، رفتار جامعه کشور هند و رعایت نکردن بهداشت، پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و برگزاری جشن ها و مراسمات را مهمترین دلیل برای انتشار هر چه بیشتر این ویروس در بین مردم دانست و گفت: شرایط برای چرخش و انتقال این ویروس و بیماری در کشور هند بسیار مهیا و مناسب است به همین دلیل به هم استانی ها وشهروندان توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از انواع کرونا و چرخش آن در جامعه، بهداشت و پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال و رعایت کنند.
دکتر خوانساری نژاد یادآور شد: این نگرانی وجود دارد که این ویروس وارد کشور و استان ما نیز بشود، اما سیستم بهداشتی و درمانی، آماده است و امکان انجام تست های لازم برای آن وجود دارد، اما طبیعتاً هر میزان مردم شیوه نامه های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند به موازات آن زمینه گردش این ویروس در کشور نیز کمتر فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار