حسینی گفت: در حال حاضر از طرف مجموعه سلامت هیچ مراجعه حضوری به درب منازل افراد برای نام نویسی یا تزریق واکسن انجام نمی‌شود و هرگونه برنامه در این رابطه، به کمک صدا و سیما و سایر رسانه‌های رسمی به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ 02 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر سید روح‌الله حسینی، یکشنبه ۱۲ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون سراسری در گروه سالمندان بالای هشتاد سال، تاکید کرد: در سالمندان با وجود دریافت واکسن، درصد پایینی احتمال ابتلا وجود دارد و رعایت نکات پیشگیرانه را باید جدی گرفت.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فارس در اجرای واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در کشور، پیشتاز است، اعلام کرد: نوبت و زمان تزریق واکسن برای به شیوه غیرحضوری و به تدریج به اعضای گروه های هدف اعلام شده و اطلاع رسانی می شود که در چه ساعتی به چه مکانی برای دریافت واکسن خود مراجعه کنند.

نام نویسی برای واکسن نداریم

حسینی گفت: در حال حاضر از طرف مجموعه سلامت هیچ مراجعه حضوری به درب منازل افراد برای نام نویسی یا تزریق واکسن انجام نمی‌شود و هرگونه برنامه در این رابطه، به کمک صدا و سیما و سایر رسانه‌های رسمی به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حسینی با تاکید بر این نکته که تزریق واکسن به معنی ایمنی نهایی نیست، یادآور شد: دریافت کنندگان واکسن نیز لازم است تا زمانی که مجموعه وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا پایان کرونا را اعلام کند، همچنان نکات بهداشتی پیشگیرانه را رعایت کنند.

حسینی همچنین گفت: تعداد تست‌های تشخیص مولکولی تهیه شده در آزمایشگاه‌های فارس به ۸۳۸ هزار و ۱۳۵ رسیده و بررسی این تست‌ها منجر به تشخیص قطعی ۲۴۲ هزار و ۵۴۵ مورد مثبت شده است.

این مقام مسئول افزود: از آغاز اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۴ هزار و ۸۳۲ مورد تست سریع در فارس انجام و ۱۳ هزار و ۵۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت شناسایی شده در فارس را ۲۵۶ هزار و ۷۵ مورد اعلام و اضافه کرد: اکنون ۲۰۵۹ بیمار مثبت یا مشکوک علامت دار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که ۱۳۹ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

جان باختن ۲۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته

حسینی در ادامه با ابراز تاسف از جان باختن ۲۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس را ۴۰۶۷ نفر اعلام و اضافه کرد که خوشبختانه ۲۲۹ هزار و ۹۶ نفر از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

برچسب ها: واکسیناسیون ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار