تابناک-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از آغاز مرحله سوم کارآزمایی واکسن مشترک ایران و کوبا در چهارشنبه این هفته برای متقاضیان بندرعباسی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 02 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بندرعباس دکتر محمود حسین پور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در گفتگو زنده اینستاگرامی با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: در رابطه با اینکه چرا به همه مردم واکسن تزریق نمی شود باید بگوییم که این مسئله فقط مربوط به کشور ما نیست و ما در کل دنیا با کمبود واکسن روبرو هستیم.

وی افزود: اگر بخواهیم کل مردم ایران را واکسیناسیون کنیم حداقل به 100 میلیون دوز واکسن نیاز داریم اما هم اکنون فقط یک میلیون دوز واکسن در اختیار کشور قرار گرفته است.


معاون دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تاکید کرد: در شرایط موجود بهترین کار حرکت به سمت تولید واکسن داخلی است چرا که اگر تولیدکنندگان واکسن در دنیا با تمام ظرفیت هم این کار را انجام دهند بازهم قادر به تامین نیاز جهان نخواهند بود.


وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از 85 درصد واکسن های دنیا فقط توسط 7 کشور پیش خرید شده است و این به معنای نرسیدن واکسن به بیش از 195 کشور می باشد.


حسین پور در پاسخ به برخی گمانه زنی ها در رابطه با عارضه لخته شدن واکسن پاستور گفت: پلتفرم ساخت واکسن شرکت پاستور بر مبنای شیوه ساخت واکسن کزاز است که ما ایرانی در سنین مختلف از آن ها استفاده کرده ایم؛ بنابراین استفاده از واکسن کرونای شرکت پاستور کمترین عوارض را خواهد داشت و شاهد لخته شدن خون نخواهیم بود.


وی بیان کرد: در برخی از استان ها مرحله سوم کارآزمایی واکسن مشترک ایران و کوبای شرکت پاستور آغاز شده است و از چهارشنبه بعد از ظهر کارآزمایی برای متقاضیان در بندرعباس نیز آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: به 20 درصد از افرادی که متقاضی شرکت در کارآزمایی هستند دارو نما تزریق می شود اما آن ها هم نگران نباشند زیرا پس از پایان کارآزمایی خارج از نوبت واکسن اصلی را دریافت می کنند.

 

انتهای پیام/علی ستاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار