مدیرعامل آب منطقه ای فارس از کاهش قابل توجه میزان آب موجود در پشت سدهای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 02 May 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:حمید رضا دهقانی گفت: میزان آب موجود در پشت ۹ سد در حال بهره برداری فارس در مقایسه با گنجایش نهایی سد‌ها ۵۷ درصد و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری قطعا شرایط دشواری را به خصوص برای بخش کشاورزی استان با بیشترین میزان مصرف، در پی خواهد داشت ؛ لذا می‌بایست کشاورزان نسبت به مدیریت بهتر آب در مزرعه و زیرکشت بردن مناسب اراضی دقت لازم را داشته باشند تا دچار ضرر و زیان نشوند .

وی ادامه داد: کشت بیش از حد مجاز زمین‌های کشاورزی بر مشکلات کم آبی اضافه خواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس افزود: کاهش قابل توجه میزان بارندگی‌های سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ که یکی از کم بارش‌ترین سال‌ها در سی سال گذشته است، کاهش حجم میزان آب موجود در پشت سد‌های استان را به دنبال داشته و همچنین آبخوان‌های زیرزمینی دچار کسری مخزن‌های محسوسی شده است لذا از بهره برداران درخواست می شود نهایت تلاش برای بهینه مصرف کردن آب را داشته باشند.

دهقانی یادآور شد: بر اساس نقشه پهنه بندی بارش استان، نیمه جنوبی وضعیت بسیار نامطلوب، مناطق مرکزی و شمالی وضعیت نامطلوب و مناطق غربی در عین کم بارشی وضعیت کمتر نامطلوبی را نسبت به دیگر مناطق تجربه می‌کنند.

 

برچسب ها: کمبود اب ، بحران آب ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار